SPELER

Rosa Arnold

WERKTE MEE AAN:

BEELD

Rosa Arnold

  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Moon Saris
  • Ben van Duin
  • Nichon Glerum
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • René den Engelsman
  • Ben van Duin
  • Nichon Glerum
  • Ben van Duin
  • René den Engelsman
  • Ben van Duin
  • Moon Saris
  • Nichon Glerum
  • Ben van Duin
  • René den Engelsman
  • Ben van Duin
  • Moon Saris
  • Nichon Glerum
  • Ben van Duin
  • René den Engelsman
  • Ben van Duin
  • Moon Saris
  • Ben van Duin

NIEUWS

IN DE PERS

Rosa Arnold

  •  Lost Tango, Oerol: Lost Tango sleept publiek mee in verrukkelijk drama Theaterparadijs - interview 24 juni 2019

    "Meeslepende zang, ontroerend spel, een huilende bandoneon, wiegend in een swingend septet en fijn strakke dans, Lost Tango heeft het allemaal. Het is daarmee een van de parels van Oerol 2019. En het goede nieuws is dat Via Berlin, Orkater, het Ragazze Kwartet, Meral Polat en Carel Kraayenhof met deze voorstelling door heel Nederland zullen toeren." "Meral Polat is de kers op deze taart; haar ‘M...

  •  Lost Tango, Daar hoef je geen Maxima voor te heten Dagblad van het Noorden - recensie 20 juni 2019

    “Sla uw slag, want dit is één van de hoogtepunten van Oerol.” “Lost Tango is prachtig. Vol melancholie en vergankelijkheid, maar ook humoristisch, met scherpe teksten van Sophie Kassies.” “Denk erbij dat dit in een duinkom speelt, fantaseer even de prachtige tangoklanken van het trio en het kwartet en je weet waarom mensen naar Oerol gaan.”    

  •  Lost Tango, Oerol is vol duistere toekomstvisioenen De Volkskrant - recensie 20 juni 2019

    “Spel, zang, dans en muziek (nieuwe & oude tango) smelten stijlvol samen tot warmbloedige voorstelling.” “Met weergaloos slotlied van Polat, en zinnetjes die beklijven: ‘De tango is een schipbreuk van de tijd’.”

  •  Lost Tango, Schipbreuk en slagzij in de tijd Leeuwarder Courant - recensie 20 juni 2019

    “De leden van het Ragazze Quartet, aangevuld met het tangotrio van Carel Kraayenhof (Papa Tango) geven perfect de lugubere geluiden weer van vergane glorie.” “Van de elf mensen op het podium, spreken alleen Anna (Dagmar Slagmolen) en Clara (Meral Polat). De anderen communiceren met hun instrumenten: Blanca (Rosa Arnold) met haar viool, Kraayenhof met zijn bandoneon. Daarmee imiteren ze boven...

  •  Comfortzone, Via Berlin, muziek met een verhaal Scenes - interview 30 september 2015

    Dagmar Slagmolen: 'Wij maken actuele voorstellingen over wat ons raakt. Niet door antwoorden te geven, maar juist door vragen te stellen en onderwerpen universeel te maken.' 'De vrouwen projecteren hun eigen vooroordelen, angsten, lusten en hoop op de vreemdeling, maar worden uiteindelijk gruwelijk met zichzelf geconfronteerd. '

  •  Comfortzone, Vier keer theater over vluchtelingen NRC, artikel 10 september 2015

    Dagmar Slagmolen: "De verbeeldingskracht als manier om je in te leven in de ander. Hoe moeilijk dat is zie je met dit onderwerp."

  •  Comfortzone, Via Berlin en Raqazze Quartet bij Uitmarkt Live 01 september 2015

    Dagmar Slagmolen en Raqazze Quartet vertellen over Comfortzone bij Uitmarkt live van de NTR. 

  •  Comfortzone, Aansprekend en ontroerend muziektheater De Meervaart, interview 01 september 2015

    'In de manier waarop Via Berlin muziektheater maakt zijn tekst en muziek onlosmakelijk met elkaar verbonden. Beide middelen worden gebruikt om het verhaal te vertellen.' Rosa Arnold: 'De samenwerking met Adriaansz is spannend, want in zijn werk zoekt hij naar subtiele klanken in de ruimte, combineert hij akoestische muziek met elektronica en is er zowel muziek van het strijkensemble als slagwerk t...

  •  Ragazze Kwartet schittert op de parade Cultuurpodiumonline 31 juli 2014

    "De klassieke dames laten zich ook in deze voorstelling niet kennen. Gekleed in onflatteuze felgele stretchpakjes stampen ze, briesen ze, rukken ze met instrumenten in de hand op en nemen het publiek mee in opzwepende ritmes. Violen en cello hangen soms even aan de wand, tijdelijk plaatsmakend voor ritmische instrumenten of voor stil spel." Lees hier de volledige recensie

  •  Foodlifecrisis, Ragazze Kwartet schittert op de Parade Cultuurpodiumonline - recensie 31 juli 2014

    De vier strijkers van het Ragazze Kwartet gaan op het podium musicerend, acterend en dansend de strijd aan met elkaar en met drummer Remco Menting en topsopraan Nora Fisher. Lees de recensie

  •  Foodlifecrisis, Meeslepende muziek van het Ragazze Kwartet *** Theaterkrant - recensie 27 juli 2014

    De composities worden met een aanstekelijk enthousiasme en precisie uitgevoerd door de musici die ook a capella van wanten weten. Er is een opvallende rol weggelegd voor de percussionist die zich met een tamelijk ongebruikelijk instrumentarium in de strijd mengt, waaronder een messenset en een snijplank voor een opwindend snel geslagen ritme en een kliko als bass drum. - See more at: http://www...

  •  Vanaf nu heet je pjotr, Mooi spelen in de regen De Volkskrant - recensie 20 juni 2011

    "Een poëtische voorstelling" (Vincent Kouters, De Volkskrant)

  •  Een mond vol zand, 'Ik heb niet zoveel zitvlees' Gelderlander - recensie 03 februari 2011

    door Jennifer Faasen

  •  Een mond vol zand, Hit van Oerolfestival vier dagen in Kootwijk Gelderlander - aankondiging 07 januari 2011

  •  Een mond vol zand, 'Vertellende' muziek in de Afghaanse woestijn Noordhollands Dagblad - recensie 13 december 2010

    door Ton de Lange

  •  Een mond vol zand, Orkater ontroert met 'mond vol zand' Flevopost Lelystad - recensie 01 december 2010

  •  Een mond vol zand, Dreigende sfeer in 'Een mond vol zand' Noordhollands Dagblad - recensie 21 september 2009

    door Faralda Houthuijsen

  •  Een mond vol zand, Toneel in Witte Theater Haarlems Weekblad - aankondiging 16 september 2009

  •  Een mond vol zand, 'Een mond vol zand' heeft duinpan als locatie niet nodig Leidsch Dagblad - recensie 12 september 2009

    door Margriet Prinssen