MAKER

Michiel Voet

WERKTE MEE AAN:

BEELD

Michiel Voet

  • Kim VanBesien
  • Kim VanBesien
  • Kim VanBesien
  • Kim VanBesien
  • Kim VanBesien
  • Kim VanBesien
  • Kim VanBesien

NIEUWS

IN DE PERS

Michiel Voet

  •  Lost Tango, Dansen op weemoed ⭐️⭐️⭐️⭐️ De Telegraaf - recensie 30 september 2019

    "Tangomuziek, dans en poëtische teksten vormen de ingrediënten van deze familietragedie en zuigen je vanaf minuut één in een melancholische sfeer waar je niet gemakkelijk weer uitkomt."  "Verrassend is ook hoe actrice Meral Polat zo geweldig thuis blijkt in het zingen van tango-repetoire. Ze draagt de voorstelling in alle opzichten."

  •  Lost Tango, Verjaardagsfeest met hartverscheurend mooie tango Theaterkrant - recensie 11 september 2019

    "Want zoals je nepparels van echte kan onderscheiden door ze tegen elkaar te wrijven (echte parels zijn niet glad), zo schuren alle elementen van het verhaal van Lost Tango. Het is een intense familietragedie, een drama over persoonlijke keuzes én een geschiedenis van de tango ineen." "Het verrassendste cadeau komt misschien wel van Meral Polat. Maar dat ze zo hartverscheurend mooi en diep doorl...

  •  Lost Tango, "Deze voorstelling over een muzikale familie op een zowel letterlijk als figuurlijk zinkend cruiseschip, verdient vijf sterren." ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Trouw - recensie 21 juni 2019

    "Met ijzersterk spel, oude én nieuwe tangomuziek en haast poëtische teksten als ‘alles is draaglijk, als je je telefoon maar kunt betalen’, verdient deze voorstelling over een muzikale familie op een zowel letterlijk als figuurlijk zinkend cruiseschip vijf sterren." Lees hier de hele recensie.

  •  Lost Tango, Locatietheater op Oerol Het Parool - recensie 21 juni 2019

    Meeslepende tangomuziek wordt meesterlijk geïntegreerd in het verhaal, dat Ria Marks fijnzinnig regisseerde. Fraai staat de productie in een zandafgraving, met verschoten stoelen en een wenteltrap (decor Michiel Voet). Een terechte hit, in het najaar in de theaters. Lees hier de hele recensie.

  •  De onzichtbare man, Michiel Voet - De Onzichtbare Man Scènes - aankondiging 14 september 2018

    'Hit uit 2014 van Michiel Voet. Door slecht weer op Oerol werd het vorig jaar toevallig de openingsvoorstelling. Allemaal bobo's, de een vond het nog mooier dan de ander. Tot nu toe is het alleen op locatie te zien geweest maar deze voorstelling is zowel in tekst als in beeld zo sterk dat het ook in een theaterzaal kan.' - Marc van Warmerdam in Scènes 

  •  De onzichtbare man, Michiel Voet te gast bij Radio 1; in gesprek met Maaike Pilgram Radio 1 - De Dagwacht 13 december 2017

    Donderdag 7 december 2017 Michiel Voet: "Mensen verstoppen zich op plekken waar ze zich niet zouden moeten verstoppen." Onderstroom is een vierdelige serie rondom het thema onzichtbaarheid. Elke aflevering hoor je verhalen die zich niet aan de oppervlakte afspelen, maar waar gebeurd zijn Luister hier het fragment.  . 

  •  De onzichtbare man, Cultuur neemt eiland over Het Parool - recensie 16 juni 2017

    'De acteur trekt in een fantastisch vurig betoog - op een indringende manier fenomenaal gespeeld - de werkwijze van Voet in twijfel, zonder dat Voet daarbij aanwezig is. "Wat is godverdomme abstractie?"' ".. blijf je verslagen achter en kun je niet anders dan onder de indruk zijn."

  •  De onzichtbare man, Illusionist Victor Mids over de Onzichtbare Man op Oerol 2017 Opium op Oerol 13 juni 2017

    Illusionist Victor Mids zag 'De Onzichtbare Man' op Oerol Terschelling: "Ik weet als geen ander hoe je met meerdere waarheden kunt spelen en uiteindelijk de slotconclusie bij het publiek kan neerleggen." "Waar het om draait is dat deze vluchteling heel veel verschillende identiteiten heeft, omdat allemaal mensen allerlei labels op hem projecteren. Tegelijkertijd is hij daarmee ook identiteitslo...

  •  De onzichtbare man, Vluchteling als held in De onzichtbare man ★★★★ Scènes - recensie 15 juli 2016

    "Er volgt een fascinerend spel met waarheid en leugens, waarbij het perspectief voortdurend kantelt." " Er zijn de laatste jaren veel voorstellingen gemaakt over vluchtelingen. De onzichtbare man, gemaakt in 2014, onderscheidt zich doordat Ramtani geen moment zielig is of mededogen zoekt. Integendeel, hij straalt een stoere eigenzinnigheid uit waarmee hij respect afdwingt." "Feiten en fictie lijk...

  •  Dead End, Scherpe maatschappijkritiek en sterke composities in 'Dead End' Friesch Dagblad - recensie 19 juni 2015

    "Een scherpe en geslaagde kritiek op het vreemdelingenbeleid, waarin de reis die vluchtelingen afleggen met rake metaforen wordt verbeeld." "Dead End bestaat uit veek van deze sterke beelden: van kleding die door de wind tegen het hek blijft plakken, van de spierwitte grenspost die een bedreigende afbakening vormt, en van de vluchteling die zo nu en dan op een van de hekken klimt om een nieuw hoo...

  •  Lutine, Oerolschat dankzij slopende goudkoorts Leeuwarder Courant - recensie 19 juni 2015

    "Geert lageveen en Leopold Witte stuitten voor Orkater op de obsessieve zoektochten naar het goud bij het wrak van de Lutine. En dat goud hebben ze zelf in handen" "Ze hadden er zelf een hard hoofd in, maar er rolde een prachtproductie uit, een onvervalste oeroltopper." "Gitarist/acteur Van der Horst speelt en zingt er strakke popsongs bij, die de productie vervolmaken."