MAKER

Michiel de Regt

Michiel de Regt (1980) In hetzelfde jaar dat hij zijn regieopleiding voltooide(2007), ontving hij de Ton Lutz Prijs voor het beste regiedebuut voor de voorstelling Pontiac Hotel. De Regt was van 2009 tot 2016 als vaste maker betrokken bij Toneelschuur Producties en maakte daar in het oog springende en succesvolle voorstellingen zoals AntigoneWreed en Teder en Wachten op de Barbaren. Sinds 2016 is hij vaste maker bij Orkater. Daar regisseerde De Regt naast 237 redenen voor seks en Lutinemet Geert en Leopold ook de grote zaalproducties Op de BodemDistel en Julius Caesar. De Regt is veelzijdig: hij regisseert veel en op uiteenlopende plekken, speelde in enkele producties, zette zijn eerste stappen als choreograaf bij Conny Janssen Danst en houdt zich eveneens bezig met het schrijven, bewerken en vertalen van toneelteksten. Daarnaast is hij van 2004-2007 actief geweest als speldocent aan Het Conservatorium in Arnhem en sinds 2010 als speldocent aan de Amsterdamse Toneelschool

De Regt regisseerde voor Orkater Op de Bodem, Distel en Julius Caesar voor de grote zaal en de succesvoorstellingen 237 redenen voor Seks, Lutine en 237 redenen om door te gaan. Voor Oerol festival 2018 maakte hij met Wilko Sterke en vijf jonge acteurs De Wereldvergadering.

WERKTE MEE AAN:

BEELD

Michiel de Regt

  • Jochem van Laarhoven
  • Jochem van Laarhoven

NIEUWS

IN DE PERS

Michiel de Regt

  •  De Wereldvergadering, De wereld vergadert op Oerol: alles kan in een duinpan Het Parool - recensie 25 juni 2018

    "Het is tijd dat we eens met elkaar gaan praten. Orkater maakt een voorstelling rond die intrigerende gedachte met een sterke tekst van Raoul Heertje en Sanne Vanderbruggen." “Amusante productie van een jong zestal met ijzersterke zang van met name Sarah Janneh en Korneel Defrancq.” Vandaag de laatste twee Wereldvergaderingen!    

  •  De Wereldvergadering, Boot vol Noorderlingen speelt hier mee Dagblad van het Noorden 25 juni 2018

    "Schitterend slotlied trouwens!"

  •  Julius Caesar, Scherp gesneden Julius Caesar ⭐️⭐️⭐️⭐️ Leeuwarder Courant - recensie 09 november 2017

    “De bewerking heeft er een scherp gesneden voorstelling van gemaakt, die dicht in de buurt van Shakespeare blijft, maar die vooral drijft op de imposante muziek. Die maakt de onderliggende spanning voelbaar, de dreiging, de angst, de kreten van het gepeupel. Lawaaiig als het moet, maar nooit te dominant stuwt de muziek de spelers op om op het scherpst van de snede te spelen.”  

  •  Julius Caesar, Integere moord, bestaat dat? ⭐️⭐️⭐️⭐️ 8weekly - recensie 14 oktober 2017

    "Tijdens het hoogtepunt van het stuk, de toespraken van Brutus en Marcus Antonius na de moord op Caesar, staat er een indrukwekkende Brutus die op rustige en integere wijze uit de doeken doet waarom de samenzweerders tot hun daad zijn gekomen. Als hij aan het eind van de voorstelling ‘de nobelste aller Romeinen’ wordt genoemd, geloof je dat. Marcus Antonius, gepassioneerd gespeeld door Jip van...

  •  Julius Caesar, Caesar is monumentaal zonder protserigheid De Groene Amsterdammer - recensie 10 augustus 2017

    Loek Zonneveld: "De gestileerde details geven de avond een eigen schwung. Neem de moord op Caesar. Een in dans omgezette laatste hartenklop van een stervend lijf. Een lift uit een klassiek ballet in vertraagde herhaling."  "De twee cadaveri eccellenti in Julius Caesar (Caesar zelf en Brutus) krijgen beiden een last post, trompetsolo’s die zo van god gegeven mooi zijn (en waarvoor de tij...

  •  Julius Caesar, Het addertje voor Caesar en Louis NRC next - column 10 augustus 2017

    "Marcus Antonius (Jip van den Dool) komt naar voren, met Caesar als een dode baby in zijn armen. We zien een bonk treurnis, een wandelende pietà." "Ineens begrijp ik dat dit stuk ook over charisma gaat. Over de vraag waarom mensen een machthebber verheerlijken. En over de wrok die dat met zich meebrengt."

  •  Julius Caesar, Brutus onder de sterren Yongsters - recensie 08 augustus 2017

    "Het stuk gaat als een trein." "De groep wordt  ondersteund door vijf blazers, wiens muziek de scènes af en toe een haast profetische lading geeft." "De dialogen zijn gemoderniseerd, maar zonder hun poëzie te verliezen. Ronkende zinnen als “Bescheidenheid is de ladder waarlangs ambitie omhoog klimt, om vervolgens de treden waarlangs hij omhoog is geklommen te minachten”, maken dat je af en ...

  •  Julius Caesar, Julius Caesar tussen de bomen - visueel en muzikaal spektakel NoordHollands Dagblad - recensie 07 augustus 2017

    "Een strakke choreografie, een bij vlagen overdonderend visueel spektakel" "Het toneelbeeld (van de hand van Janne Sterke) is schitterend."  "Vooral de rede van Marcus Antonius is een hoogtepunt in de voorstelling." "De muziek door de vijf muzikanten van K.O. Brass is meer dan sfeerbepalend, het snijdende geluid van een enkele trompet in de donkere nacht, de zachte a capellazang, de drum die het ...

  •  Julius Caesar, Te ingetogen voor het Bos ⭐️⭐️⭐️ De Telegraaf - recensie 07 augustus 2017

    "Het openingsbeeld waarin Caesar de omhelzing des doods ontvangt is sprekend, het spel van de acteurs kraakhelder, de muziek van de koperblazers van K.O. Brass sfeervol en het toneelbeeld van Janne Sterke sterk."

  •  Julius Caesar, In het Amsterdamse Bos is het vaak smullen van de zinnen in Shakespeares beroemde wraakspeech De Volkskrant - recensie 07 augustus 2017

    "Mattias Van De Vijver speelt hem als een doorgesnoven popster: megalomaan, excentriek. Een Amadeus-giecheltje om de gekte te onderstrepen. Het is een geestige vertolking.." "Het is ook in het Amsterdamse Bos vaak smullen van de zinnen in een heldere bewerking door regisseur Michiel de Regt, acteur Jip van den Dool (Marcus Antonius) en dramaturg Wout van Tongeren." "..na de fraai verbeeldende moor...

  •  Julius Caesar, Twistgesprekken en redevoeringen Elsevier - recensie 05 augustus 2017

    Gelukkig heeft regisseur Michiel de Regt zijn acteurs de vrije teugel gegeven, wat vooral een mooie titelrol oplevert van Mattias Van De Vijver, die van Caesar een decadent typje maakt Ook de geweldige muzikale begeleiding van K.O.Brass! houdt het publiek bij de les

  •  Julius Caesar, "Dit is het soort muziektheater dat Orkater heeft grootgemaakt" ⭐️⭐️⭐️ Het Parool - recensie 05 augustus 2017

    "Bomen zwiepen op de achtergrond, een toegift van de natuur." "Mooi is ook de muziek: vijf blazers, begeleid door de acteurs op drums en elektrische gitaren. Dit is een soort muziektheater dat Orkater heeft grootgemaakt."

  •  Julius Caesar, Brutus, het kloppend hart van Julius Caesar Theaterinspiratie - recensie 05 augustus 2017

    "..Amarenske Haitsma. Zij speelt Calpurnia, de geliefde van Caesar. Daarnaast is ze Julius, de kreupele bediende van Brutus en Metellus Cimber, één van de bondgenoten van Brutus. Zij is een verfrissende opvallende bloem die de voorstelling zonder meer van kleur voorziet." "De vondsten in het samenspel met de muzikanten van K.O. Brass! zijn geniaal. Als één harmonieus geheel spelen de acteurs e...

  •  Julius Caesar, Wie roept Caesar aan? Het Grote Recensieboek - recensie 04 augustus 2017

    "(..) Jip van den Dool die als Antonius een krachtig personage neerzette en, wellicht door zijn bijdrage aan de bewerking, met zoveel diepte speelde. Ook Amarenske Haitsma steeg uit tussen de bomen van het Amsterdamse bos, doordat zij in haar rollen Calpurnia en Lucius de aandacht van het publiek op een natuurlijke wijze opeiste, zonder dominant te worden." Lees hier de hele recensie.

  •  Julius Caesar, Drieëndertig dolkstoten in het bos ⭐️⭐️⭐️ Theaterkrant - recensie 04 augustus 2017

    Esthetisch is de voorstelling als geheel zeer sterk. De tijdloze kostuums van Jorine van Beek verhelderen de verdeling van de personages in kampen. vanaf de moordscène op Caesar, die in de choreografie afgekeken lijkt te zijn van een drukbevolkte kruisigingscène à la Rubens, concentreert het geheel zich en wordt het spannend. Daarbij helpen ook de invallende nacht en de mooie belichting. Lees h...

  •  Julius Caesar, Cultuurtips: Julius Caesar, Armando & Some Like It Hot HP de Tijd - aankondiging 04 augustus 2017

    In de uitvoering die Orkater in coproductie met het Bostheater op de planken brengt, wordt weloverwogen geen link gelegd met de actualiteit. Regisseur Michiel de Regt zei daarover in NRC: “Het is aan de toeschouwer om de parallellen met het heden te zien, dat hoeven wij niet aan te wijzen.” Juist dat maakt dit stuk verfrissend. De blazersband K.O. Brass! zorgt voor de muzikale omlijsting...

  •  Julius Caesar, "Een rokende vloer, opzwepende muziek" ⭐️⭐️ Trouw - recensie 04 augustus 2017

    Een rokende vloer, opzwepende muziek van het koperkwintet K.O. Brass! en het titelpersonage, dat in een spierwitte krullenbontjas met zelfgenoegzame pas over een catwalk naar het publiek komt gehuppeld."

  •  Julius Caesar, Julius Caesar van Shakespeare gaat niet over het leven van Caesar maar over zijn dood. RiRoRecensies - recensie 04 augustus 2017

    "Na de moord is het aan Jip van den Dool en Matthijs van de Sande Bakhuyzen om de voorstelling puur op hun acteerkwaliteiten tot een goed einde te brengen. Dat gaat ze goed af." "Al met al heeft Julius Caesar van Orkater en Bostheater alle ingrediënten die nodig zijn voor een zomervoorstelling in de open lucht: het is erg mooi om te zien, er klinkt goede muziek, en er wordt behoorlijk geacteer...

  •  Julius Caesar, Het lijden na een opstand De Groene Amsterdammer - artikel 03 augustus 2017

    De onwaarschijnlijk sterke kwaliteit, en misschien ook de reden van de relatieve onbekendheid van Julius Caesar is het argumenteren. In de betekenis van hardop denken. Het is in Shakespeare's tijd van oorsprong een techniek uit de kunst van de welsprekendheid, de retorica. Omgezet naar het vak van Shakespeare komt dat hierop neer: constant strijdige opinies recht tegenover elkaar plaatsen.

  •  237 reasons to carry on, Lowlands programma 2017 Nrc Next - aankondiging 28 juli 2017

    Orkaterveteranen Leopold Witte en Geert Lageveen spelen op Lowlands reprises van twee van hun seccesverhalen: '237 redenen voor seks', waarin ze hun punt maken op basis van hun platencollectie, en '237 redenen om door te gaan', waarin ze de balans opmaken van hun leven, met de onontkoombare aftakeling in zicht. Dat zijn met elkaar 474 redenen om te gaan kijken. 

  •  Julius Caesar, ‘Elke president is een showgast’ NRC Next - interview Michiel, Mattias en Matthijs 26 juli 2017

    Mattias: "Ter voorbereiding keek ik op YouTube naar beelden van Michael Jackson, Prince en James Brown. Maar ook naar Poetin en Obama. Elke president is een showgast. Caesar is krachtig maar ook nonchalant, en daardoor des te gevaarlijker. Hij wuift het protocol weg en charmeert het volk." Matthijs: "Brutus is een soort Hamlet: iemand met een heftige interne strijd die moet kiezen tussen vriendsch...

  •  Julius Caesar, Angst en twijfel rond een politieke moord Het Parool - interview Michiel de Regt 25 juli 2017

    De Regt: "Julius Caesar is een heldere vertelling over wat retoriek is, wat politiek. Julius Caesar gaat over idealen ten opzichte van eigenbelang."  

  •  Julius Caesar, Shakespeare onder de sterren - een interview met regisseur Michiel de Regt. SSBA Journaal - interview 30 mei 2017

    De Regt: "Dat vind ik zo'n spannende tegenstelling: die tussen dat enorme Romeinse imperium en de mensen, de individuen die daarin leven. En soms moeten beslissen over leven en dood. Dat zien we nu ook, in onze geglobaliseerde samenleving. De wereld is zo groot geworden en politici en CEO's nemen beslissingen die ver boven de menselijke maat liggen. De gevolgen daarvan zijn vaak niet te overzien. ...

  •  Julius Caesar, Bostheater en Schouwburg maken samen zomerproductie Parool - artikel 27 maart 2017

    Het Amsterdamse Bostheater en de Stadsschouwburg Amsterdam werken de komende vier jaar samen voor grote theaterproductie die in de zomer te zien is in het ­Amsterdamse Bostheater.   Orkater bijt deze zomer het spits af met de voorstelling Julius Caesar, een regie van Michiel de Regt. De voorstelling loopt van 25 juli tot en met 9 september.   Lees hier het hele artikel.

  •  237 redenen om door te gaan - Lunchtheater, Een intiem, confronterend, ontnuchterend en bovendien zeer geestig portret Theaterinspiratie - recensie 26 februari 2017

    "Een intiem, confronterend, ontnuchterend en bovendien zeer geestig portret van twee mannen die ofwel de dood omarmen als deel van het leven of deze juist willen bezweren door allerlei doelen te stellen." "De voorstelling heeft in wezen niets en tegelijkertijd alles met dood te maken. Ze spelen ermee, schuren ertegen aan en vragen zich af wat het betekent." "De voorstelling swingt van begin tot ei...

  •  237 reasons to carry on, Feelgood voorstelling over de dood ⭐️⭐️⭐️⭐️½ 8weekly - recensie 26 februari 2017

    "In deze “two man show” wordt het persoonlijke universeel, lach je om de dood, huil je om de levenden en kom je als herboren de zaal uit." "Het gaat snel, er komen veel sterke grappen en oneliners voorbij en er zijn mooie momenten die ontroeren." "Veel in deze vitale en vitaliserende lunchvoorstelling vormt een paradox. Er wordt constant op verfrissende wijze gespot met oud worden en de dood."...

  •  237 reasons to carry on, Humor houdt de dood op afstand ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Theaterkrant - recensie 17 februari 2017

    "Alles aan deze voorstelling klopt. De teksten van Geert Lageveen en Leopold Witte zijn beurtelings hartverwarmend, scherp, vilein, grappig en gemeen, in een mix die werkt. De acteurs zijn extreem aan elkaar gewaagd, vullen elkaar aan waar dat moet en staan haaks op elkaar als dat beter werkt."  "Zelfs wanneer het verhaal een dramatische wending neemt, is het nog altijd geestig, herkenbaar en gev...

  •  237 reasons to carry on, De optimist, de melancholicus en de dood ⭐️⭐️⭐️ NRC Handelsblad - recensie 14 februari 2017

    “De melancholicus versus de optimist” "Losjes associëren de twee rond het thema, terwijl ze plaatjes draaien van overleden helden en leeftijdgenoten. " "Mooi is wel de kentering richting het eind, als melancholicus Witte wel erg zelfgenoegzaam blijkt te zwelgen in het sentiment, zonder werkelijk geraakt te worden, en Lageveen onder al zijn bravoure juist een kwetsbaar, doodsbang jongetje blij...

  •  237 reasons to carry on, Twee Orkatermannen praten over de dood, lekkere muziek erbij. Oké het is een formule, maar wel een leuke. ⭐️⭐️⭐️ De Volkskrant - recensie 14 februari 2017

    "Samen geven ze een mooi beeld van hun levensfase: heet dit herfst, of is het al winter?" " Je bent niet meer jong, je wilt nog steeds van alles, maar de doodsangst dringt zich steeds vaker op. En toch weet het stel er een positieve draai aan te geven"  

  •  237 reasons to carry on, Het leven vieren dankzij de dood ⭐️⭐️⭐️⭐️ Scènes - recensie 14 februari 2017

    "Het is feelgoodtheater in optima forma, zonder dat het te oppervlakkig wordt. Dat is knap en maakt dat je van de eerste tot en met de laatste minuut meeleeft met wat de acteurs vertellen. Rode draad is de tegenstelling tussen Geert die volop van het leven geniet en Leopold die het memento mori vertegenwoordigt." "237 redenen om door te gaan is door het nadenken over de dood, een ode aan het leve...

  •  237 reasons to carry on, Steggelen over de dood ⭐️⭐️⭐️⭐️ Het Parool - recensie 13 februari 2017

    "Regisseur Michiel de Regt laat de twee doen waar ze goed in zijn: een theatrale versie spelen van zichzelf. Geestige en vileine speldenprikjes delen ze uit, die even snel weer met de mantel der vriendschap worden bedekt." "De maffe dansjes, de pseudo-autobiografische inhoud, de haast cabarateske performance - qua vorm bleef veel van het goede van de vorige voorstelling behouden, inhoudelijk voegd...

  •  237 redenen om door te gaan - Lunchtheater, Feelgood met rouw randje. Interview met Geert Lageveen & Leopold Witte 05 februari 2017

    Leopold: "Langzaam begon bij mij te dagen dat we bij een veel groter vraagstuk waren beland. Dat we daar een nieuwe voorstelling over moesten maken: ons leven als vijftigplusser." Geert: "Ja, we kijken uit over een zee van zorgeloosheid en vrijheid, maar wel in het licht van een in de verte naderende dood. Het is feelgood met een rouwrand." "Al onze vrienden worstelen met deze existentiële vragen...

  •  Distel, Familiedrama als dodenmis ★★★ Leeuwarder Courant - recensie 24 oktober 2016

    "Vooral Jan-Paul Buijs weet als Colt, de oudste zoon, te overtuigen, zowel in het komische als in het tragische." "Maar een wezenlijk onderdeel vormt de band van Roald van Oosten. Teksten uit het traditionele reqieum worden getransformeerd tot koorzang en weemoedige liederen op een stevige beat gezet." "Ze zaten ademloos te genieten van de voorstelling."

  •  Distel, Haat & nijd De Groene Amsterdammer - recensie 30 september 2016

    "De avond heeft ook iets van een hallucinatie" "Jan-Paul Buijs heet Colt en dat is hij ook. Hij schiet uit de heup met zijn diepgewortelde haat. Met als hoogtepunt een aria waarin hij de vaderliefde verbeeldt als een sadomasochistische strafexercitie. Schitterende alleenspraak overigens." "De tekst is een effectieve De Graaf, geen woord te veel. De muziek is erg goed, althans voor mijn oren, bij...

  •  Distel, Wrok, liefde en onbegrip na de zelfmoord van Wolfgang Distel *** Parool - recensie 21 mei 2016

    "Vooral Jan-Paul Buijs intrigeert, met zijn merkwaardige motoriek als de botte hautaine Colt." "Ook de overige acteurs zijn sterk: Jacqueline Blom als de treurende assistente en minnares, Juul Vrijdag als de ongrijpbare moeder, Van de Vijver die kinderlijk blijft jammeren om zijn verloren prachtvader." "De muziek van Roald van Oosten is een vondst. Met afwisselende donkere en droef-stille muziek, ...

  •  Distel, ‘Distel’ is een prettig gestoord geheel Noord-Hollands Dagblad - recensie 20 mei 2016

    “De acteurs munten uit in idiote tics (…)malle constructies, buitengewoon knap gespeeld.” “Een eenvoudig gezinsdrama, al schrijft Rob de Graaf altijd prachtige teksten en staan er nu ook weer mooie, schurende zinnen in zijn stuk. Gelukkig heeft Michiel de Regt er een prettig gestoord, muzikaal en absurdistisch geheel van gemaakt” “Roald van Oosten en zijn bandleden hebben een doden...

  •  Distel, Woedende tirades tegen dode vader in boosaardig theaterstuk **** NRC Handelsblad - recensie 20 mei 2016

    “Regisseur Michiel de Regt kiest voor een groteske, fysieke speelstijl.” “Extreem spel toot Colt die in een ijzingwekkende scène vaderliefde verbindt met keiharde straf” “wonderlijke combinaties van gedragen tekst tot fysiek spel die Distel tot een bijzondere vorm van muziektheater maken. Een Requiem, boosaardig en heilig tegelijk”  

  •  Distel, Michiel de Regt te gast bij Opium op 4 Radio 4 - interview 19 mei 2016

    Mieke van der Weij interviewt regisseur Michiel de Regt: "Ik wilde een voorstelling maken over knellende familiebanden." Luister hier het hele interview terug.  

  •  Distel, Distel ontwikkelt zich spanningsvol doch behouden Theaterinspiratie - recensie 19 mei 2016

    "De prachtige melancholische muziek en de rol die het portret van Distel speelt geven inzicht in de rouw van deze vier mensen." "Jan-Paul Buijs is voor mij absoluut de drager van het stuk door zijn humor, zijn sterke fysiek en de zichtbare ontwikkeling die zijn personage doormaakt."  

  •  Distel, "Acteurs zijn fijn op dreef" *** Volkskrant - Recensie 19 mei 2016

    “Roald van Oosten en bandleden maken er een wat zij adequaat noemen ‘dansbare dodenmis’ van”

  •  Distel, Muziek geeft stroeve Distel energie ** Theaterkrant.nl, recensie 18 mei 2016

    'Rond de verhoging ontstaan steeds weer prachtige muzikale intermezzo's, waarin Van Oosten wordt vergezeld door muzikanten Bart Hoevenaars, David Corel en Bo Koek. Vocaal springen de acteurs ook bij. Het zijn mooie, intense momenten (...)' Lees hier verder!

  •  Dead End, Each Summer, theater fans descend on an unspoiled Dutch island The Washington Post - Artikel 28 september 2015

    Diane Daniel over Dead End: " Not far from an actual fisherman, an actor, playing a fresh-off-the-boat refugee, zigzagged from the shore toward the audience. What followed was a haunting, percussion-fueled duel between the panting immigrant and the guard, who banged on drums lining the stage. As the wind picked up and it began to drizzle, the man’s despair became all the more palpable. In the en...

  •  Lutine, Goudzoekers op Oerol Scenes - artikel 15 juli 2015

    Martin Hendriksma: "Ik drukte Geert  en Leopold op het hart dat ze voorzichtig moesten zijn. Met de vloek van de Lutine viel niet te spotten."  

  •  Lutine, Oerolschat dankzij slopende goudkoorts Leeuwarder Courant - recensie 19 juni 2015

    "Geert lageveen en Leopold Witte stuitten voor Orkater op de obsessieve zoektochten naar het goud bij het wrak van de Lutine. En dat goud hebben ze zelf in handen" "Ze hadden er zelf een hard hoofd in, maar er rolde een prachtproductie uit, een onvervalste oeroltopper." "Gitarist/acteur Van der Horst speelt en zingt er strakke popsongs bij, die de productie vervolmaken."  

  •  Lutine, Terschellinger verhalen met tijdloze thema's Oerolkrant - Artikel 15 juni 2015

     "Ze spelen op een locatie waar het publiek uitzicht heeft op de plek waar het schip ooit verging. 'Er is iets van enorme waarde gezonken,' begint Leopold witte, 'maar er is ook iets van enorme waarde komen boven drijven.' Geert Lageveen vult hem als vanzelf aan: 'De twee eeuwen aan verhalen die daardoor zijn ontstaan. 'Oftewel: deze mannen hebben goud in handen. Ze kunnen dan ook niet wachten da...

  •  Op de bodem, Kleine sketches van hulpeloze en tragische zielen Friesch Dagblad 01 januari 2015

    "En laat Op de bodem nu ook direct de titel zijn van de aangename en zeer onderhoudende muziekvoorstelling van deze jonge mensen." "het vormt allemaal een kleurrijke optocht van denkbeelden, gevoelens en diepe emoties die klaarblijkelijk loskomen of aangesproken worden in zo'n setting." "Aangenaam verrassend en amuserend tegelijk."

  •  Welk inzicht uit je vakgebied kan anderen helpen in het dagelijks leven? Nederland in ideeën 2015 15 november 2014

    Welkom! Dit bericht is onderdeel van de online tentoonstelling Nederland in ideeën, waarin 93 wetenschappers, ondernemers en kunstenaars antwoord geven op één vraag van Paulien Cornelisse: ‘Welk inzicht uit je vakgebied kan anderen helpen in het dagelijks leven?’   De tentoonstelling is verspreid over 93 websites. Op deze site vind je het antwoord van Michiel de Regt. Je kunt hier doorkli...

  •  237 redenen voor seks, 'Al die hulp, geweldig, dat kan alleen in de Hoeksche Waard' Havenloods Het Kompasvrijdag - artikel 05 augustus 2011

    “Marianne heeft de brand van dichtbij meegemaakt. ‘Hans zou me in de kiosk bij de pont op komen halen, maar hij bleef maar weg. Toen zag ik de rookpluimen en begreep dat het niet goed ging bij de Herberg’ Er komt voor de Herberg een special Benefietconcert” (Conno Bochoven, Havenloods Het Kompasvrijdag)

  •  237 redenen voor seks, Hartfalen fataal, de seks stemt vrolijk Haarlemsch Dagblad - recensie 30 mei 2011

    “Het komt allemaal omdat wij  in een complexe maatschappij leven, terwijl de mannenhersens nog reageren op een willekeurig aantrekkelijk stukje bloot als die van een holenmens.” “Vrolijkstemmende, knap gemaakte voorstelling”  (Margriet Prinssen, Haarlemsch Dagblad)

  •  237 redenen voor seks, Seks in alle soorten en maten ● ● ● ● NRC Next - recensie 13 mei 2011

      "Er valt veel te lachen in deze voorstelling, die toch nergens irritant koddig wordt" "de acteurs schuwen de schaduwzijde van seks niet (…) Toch blijft alles licht. En relevant." "Seks is geen eenvoudig onderwerp om over te schrijven en te spreken – mede daarom is dit een uitstekende voorstelling" (Raymond van den Boogaard, NRC Next ● ● ● ●)

  •  237 redenen voor seks, Seks in alle soorten en maten ● ● ● ● NRC - recensie 10 mei 2011

    "Er valt veel te lachen in deze voorstelling, die toch nergens irritant koddig wordt" "de acteurs schuwen de schaduwzijde van seks niet (…) Toch blijft alles licht. En relevant." "Seks is geen eenvoudig onderwerp om over te schrijven en te spreken – mede daarom is dit een uitstekende voorstelling" (Raymond van den Boogaard, NRC ● ● ● ● )

  •  237 redenen voor seks, Lichtvoetig gebabbel over seks **** Het Parool - recensie 09 mei 2011

      "Lageveen en Witte geven zich bloot, hoewel op zo’n geraffineerde manier dat onduidelijk blijft of ze intieme confessies doen of hun verbeelding laten spreken." "De genoeglijke wijze waarop deze heren over seks babbelen levert een een amusant theateruurtje op." "Fraaie anekdotes passeren de revue, terwijl het tweetal op de pick-up nostalgische plaatjes draait." (Joukje Akveld, Het Parool * * ...

  •  237 redenen voor seks, Vijftigplussers over seks en falende harten bij Orkater De Volkskrant - recensie 09 mei 2011

      "De heren presenteren hun verhaal met veel flair." "Verrassende anekdotes." "Sterk is Lageveens verbeelding van een man die hysterisch zijn pik achterna loopt in een supermarkt." (Vincent Kouters, Volkskrant  * * * *)  

  •  237 redenen voor seks, 'Seks is nog steeds een taboe' Het Parool - artikel 27 april 2011

    “Een Amerikaanse studie naar beweegredenen voor mensen om seks te hebben. Lageveen: dat getal interesseerde me. Bij beide kwam tijdens de gesprekken de broeierige jongenskamer van medio jaren zeventig weer helemaal tot leven.” (Martin Hendriksma, Het Parool)