SPELER

Margôt Ros

WERKTE MEE AAN:

BEELD

Margôt Ros

  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin

IN DE PERS

Margôt Ros

  •  Amsterdammers, Dynamisch tijdsbeeld in Amsterdammers Toneelblog 20 juni 2014

  •  Amsterdammers, Confronterend en erg herkenbaar **** Volkskrant 12 juni 2014

  •  Amsterdammers, In 'Amsterdammers' van Orkater worden krakers overtuigend klagende huiseigenaren **** NRC Handelsblad 11 juni 2014

  •  Amsterdammers, Denderen door drie decennia Amsterdam **** Parool 07 juni 2014

    "Orkaterveteranen Lageveen en Witte zijn zichtbaar in hun element: dit is hún feestje. Een feest waar de fanfare vrolijk door het toneelbeeld stampt en de verkleedkist altijd openstaat. Als Dritte im Bunde vult Ros hen met geestig spel mooi aan."

  •  Amsterdammers, (versleten) idealen Parool 05 juni 2014

  •  Amsterdammers, Een stad in de schijnwerpers, een generatie op de hak **** Cutting Edge 05 juni 2014

  •  Slangenvel, Hilarische besjes zijn ook ontroerend De Volkskrant - recensie 28 december 2005

    door Karin Veraart “Slangenvel is een toegankelijke, onderhoudende voorstelling. Ira Judkovskaja regisseerde met vriendelijke doch strakke hand; prettig abstract op zijn tijd, met mooi gebruik van de muziek van Beppe Costa. De dames schieten heen en weer van hilarisch en ontroerend.”

  •  Slangenvel, Slangenvel flinterdun De Telegraaf - recensie 27 december 2005

    door Marco Weijers “Op geestige wijze krijgen de onderlinge verhoudingen vorm en worden er af en toe wat oude Lijken uit de kast getrokken. Afgewisseld met sfeerbepalende muzikale intermezzo’s van Beppe Costa. Bodil de la Parra schreef voor de drie vrouwen wrangkomische dialogen over ouderdom en verval, die vooral door Wimie Wilhelm met zwier worden uitgeserveerd.”

  •  Slangenvel, Orkater brengt geslaagd vervolg op Hagedissenhuid Haarlems Dagblad - recensie 24 december 2005

    door Margriet Prinssen “Wimie Wilhelm is een rascomédienne en zet een dijk van een rol neer als de luidruchtige, levenslustige Lidwien.” “Slangenvel is een buitengewoon geslaagde comedy: geestige en soms vileine dialogen, styerk gespeeld en subtiel giegisseerd. Het stuk is bij vlagen hilarisch maar ook doortrokken van een gevoel van melancholie dat nergens sentimenteel wordt.”

  •  Slangenvel, Drie oude vrouwtjes zeuren te veel NRC Handelsblad - recensie 24 december 2005

    door Kester Freriks “De drie vrouwen ‘redderen’ met elkaar, een mooier woord is niet te bedenken. Ouderdom en verval achtervolgen hen, al verzetten ze zich ertegen. Schrijfster De la Parra geeft tamelijk schematisch drie levenshoudingen gestalte: Lidwien opstandig, Sofie berustend en Helga weerloos.” “Fijne sjofele muziek van Orkaters huismuzikant Beppe Costa wisselt de scènes af. Er zi...

  •  Slangenvel, Voorstelling zonder weerhaakjes Het Parool - recensie 23 december 2005

    door Pieter Bots “Bodil de la Parra laat met het stuk opnieuw zien dat ze talent heeft voor droogkomische dialogen, dat ze sprekende karakters kan creëren. Wimie Wilhelm is heel treffend de haabiaaierige Lidwien die de ene na de andere jongere minnaar verslijt, en ondanks haar stramme benen nog motor rijdt. Margôt Ros kan goed uit de voeten als de wat onzekere maar trouwe flapuit Sofie. En Bod...

  •  Slangenvel, Je kunt heel leuk oud worden De Volkskrant - interview 22 december 2005

    door Marian Buijs  

  •  Ik, Het gezicht van de creativiteit De Telegraaf - recensie 01 november 2004

    door Esther Kleuver "De acteurs (...) zoeken op subtiele wijze de komische kant in hun rollen op zonder daarbij uit de bocht te vliegen. Daarbij bieden de muziek en de geluidsontwerpen van Beppe Costa een mooie, ernstige tegenkleur die het stuk perfect in balans houdt." "Bijzonder is dat het stuk een abstract begrip als creativiteit een gezicht weet te geven. Binnen een aangename luchtigheid die g...

  •  Ik, Orkater boort brein open **** Algemeen Dagblad - recensie 30 oktober 2004

    door Roos Tesselaar "Nooit eerder was het zó ma¡kkelijk om gedachten te lezen: regisseur Gijs de Lange heeft het beste in deze veelzijdige acteurs naar boven gehaald. Bovendien zijn daar ook nog de prachtige composities (een stoet instrumenten trekt langs), liedjes en computergestuurde geluiden. De treurende cello, opgewekte trompet, krachtige gitaar en ophitsende drumcomputer laten precies hore...

  •  Ik, Orkater kruipt in Flaubert Haarlems Dagblad - interview 20 oktober 2004

    door Martin Hendriksma