MAKER

Gijs de Lange

Gijs de Lange (Rotterdam, 1956) werd opgeleid als acteur aan de Toneelacademie in Maastricht. Als freelance acteur speelde hij onder andere bij Het Zuidelijk Toneel Globe, Toneelgroep Amsterdam en Het Publiekstheater. Sinds 2000 is regisseert hij ook voorstellingen van Orkater, waaronder Conijn van Olland (2000), De Gouden Eeuw (2002) en Hof van Haile (2006).

 

Tussen al zijn theaterwerkzaamheden door, is De Lange ook al jaren te zien in films en op televisie. Kinderen – en inmiddels volwassenen – zullen hem kennen als de ‘vieze kok’ uit Het Klokhuis. Ook speelde hij rollen in de tv-series Shouf Shouf!, Bloedverwanten en De Ontmaskering van de Vastgoedfraude.

 

Op het grote doek was De Lange te zien in de films De Gelukkige Huisvrouw en Off Screen.

WERKTE MEE AAN:

BEELD

Gijs de Lange

  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin

IN DE PERS

Gijs de Lange

  •  Hof van haile, Interview met Leopold Witte en Geert Lageveen Theatermaker - interview 01 december 2014

    door Marian Buijs

  •  Amsterdammers, Dynamisch tijdsbeeld in Amsterdammers Toneelblog 20 juni 2014

  •  Amsterdammers, Confronterend en erg herkenbaar **** Volkskrant 12 juni 2014

  •  Amsterdammers, In 'Amsterdammers' van Orkater worden krakers overtuigend klagende huiseigenaren **** NRC Handelsblad 11 juni 2014

  •  Amsterdammers, Denderen door drie decennia Amsterdam **** Parool 07 juni 2014

    "Orkaterveteranen Lageveen en Witte zijn zichtbaar in hun element: dit is hún feestje. Een feest waar de fanfare vrolijk door het toneelbeeld stampt en de verkleedkist altijd openstaat. Als Dritte im Bunde vult Ros hen met geestig spel mooi aan."

  •  Amsterdammers, (versleten) idealen Parool 05 juni 2014

  •  Amsterdammers, Een stad in de schijnwerpers, een generatie op de hak **** Cutting Edge 05 juni 2014

  •  Kamp holland, Twee klebus tussen de militairen De Volkskrant - artikel 15 januari 2014

    Een artikel van Geert Lageveen en Leopold Witte over hun tijd in Kamp Holland, Afghanistan

  •  Breaking the news, Hyper hype De Groene Amsterdammer - recensie 13 maart 2012

    door Loek Zonneveld

  •  Breaking the news, Orkater neemt media mooi in de maling De Stentor - recensie 09 februari 2012

    door Marion Groenewoud ‘Geleidelijk ontwikkelt zich een sterk, dramatisch verhaal.’   ‘Het stuk krijgt extra lading door de muzikanten van Susies Haarlok (…) Hun muzikale collages onderstrepen subtiel de hectische en hyperige taferelen op de studiovloer.’

  •  Breaking the news, Blik op hijgerige tijdsgeest Het Parool - recensie 01 februari 2012

    door Joukje Akveld ‘In Breaking the news is niets wat het lijkt te zijn. Theatermakers Witte en Lageveen toveren steeds verrassingen uit de hoge hoed, vet aangezet en voorzien van thrillerachtige suspense.' 'Kritisch entertainment, dat een blik biedt in de weinig fraaie keuken van nieuwsjagende televisie. Orkater trapt de tijdgeest hard op zijn staart.’

  •  Breaking the news, Jacht op de kijkcijfers **** De Telegraaf - recensie 30 januari 2012

    door Esther Kleuver "Breaking the news schetst niet alleen een ontluisterend beeld van de (televisie)journalistiek. Met veel vaart, humor en muziek wordt de smet van het populisme op de hele samenleving pijnlijk duidelijk."

  •  Breaking the news, Rusteloze jacht op een spectaculaire invalshoek ● ● ● NRC Handelsblad - recensie 30 januari 2012

    'In zijn totaliteit is Breaking the News toch vooral een aanklacht tegen de manier waarop belangrijke en serieuze vraagstukken worden vermorzeld en vermalen totdat er voer voor een amusementsindustrie overblijft, en alles van betekenis opgaat in de waan van de dag.'

  •  Breaking the news, Wie heeft er baat bij het nieuws? NRC Handelsblad - interview 26 januari 2012

    door Herien Wensink ‘Het is bizar dat een journalist niet gewoon alles kan vragen.’

  •  Victor en zijn vrouw, Experimentele scènes uit een huwelijk AD Haagse Courant - recensie 24 maart 2010

  •  Victor en zijn vrouw, Relatieleed op het scherp van de snede Haarlems Dagblad - recensie 28 januari 2010

    door Margriet Prinssen ‘Saai, drie keer dezelfde scène? Nee, het is juist heel spannend om te zien. Relatieleed op het scherpst van de snede.’ ‘Er is genoeg afwisseling, er wordt goed gespeeld en mooi bewogen en er valt veel te lachen.’ 

  •  Victor en zijn vrouw, Poging tot reconstructie *** De Telegraaf - recensie 26 januari 2010

    door Esther Kleuver ‘Hun teksten zijn voor verlerlei interpretaties vatbaar en dat versterkt het associatieve vermogen van Victor en zijn Vrouw.’ ‘Steeds weer op het verkeerde been gezet worden, alsof je als een Alice in Wonderland achter ieder deurtje weer nieuwe, spannende ontdekkingen doet.’

  •  Victor en zijn vrouw, In het een nachtmerrie, een dagdroom of een beroerte? Trouw - recensie 25 januari 2010

    door Hanny Alkema ‘De verhalende en associatieve inbreng houden elkaar mooi in evenwicht, zowel letterlijk als in fysieke zin.’ ‘Met thrillerachtige elementen, gedurig wisselende perspectieven en speelse verwijzingen naar het werk van uiteenlopende figuren als schrijver Robert Musil of neuroloog Oliver Sacks de vraag of het om een nachtmerrie, een dagdroom of de gevolgen van een beroerte gaa...

  •  Victor en zijn vrouw, Zó niet leuk dat het bijna parodie wordt ** De Volkskrant - recensie 25 januari 2010

    door Hein Janssen

  •  Victor en zijn vrouw, Vakantie als vlucht voor de werkelijkheid van een slecht huwelijk 8Weekly - recensie 24 januari 2010

    door Mieke Zijlmans ‘Bewegings- en tekstspecialisten komen nu samen in dit experiment. Dat levert een interessante voorstelling op.’ ‘Prachtig is het effect van de voortdurende herhaling van het soort teksten dat mensen gebruiken die elkaar door en door kennen.’ ‘Een interessante, vermakelijke voorstelling. Veel kleine emoties zijn herkenbaar.’ ‘Uitgevoerd door vier uitmuntende acteu...

  •  De verblazing, Verb(l)azing is kakofonie van goocheltrucs met geluid Trouw - recensie 13 mei 2009

    door Anita Twaalfhoven

  •  De verblazing, Jammer dat het publiek moet blijven zitten *** De Volkskrant - recensie 12 mei 2009

    door Annette Embrechts 'Kamermuziek voor kinderen kan, als het maar losjes wordt gespeeld. Beppe Costa kan dat.'

  •  Een blauwe vrijdag, Nog altijd een buitenstaander *** De Telegraaf - recensie 02 februari 2009

    door Marco Weijers "Zijn theatersolo is en charmante collage van liedjes, herinneringen, overpeinzingen en herkenbare beelden" "In zijn muziek lijkt Costa zonder heimwee te kunnen wonen." 

  •  Een blauwe vrijdag, Nederland van binnenuit door een Italiaan Het Parool - recensie 02 februari 2009

    door Margriet Prinssen ‘Beppe Costa strooit met anekdotes over zijn beginjaren en doet op zijn eigen droogkomische wijze verslag van zijn leven als Italiaan in Nederland.’ ‘Al met al is Een Blauwe Vrijdag te veel een tuttifrutti voorstelling geworden, met een paar mooie momenten en een prachtig beginlied.’ ‘Nederland gezien van binnenuit, door iemand die er nog altijd van buitenaf naar k...

  •  Een blauwe vrijdag, Humor, maar niet altijd leuk *** De Volkskrant - recensie 31 januari 2009

    door Vincent Kouters ‘Costa wisselt een beetje absurde anekdotes af met lyrische liedjes.’ ‘Zijn mijmerende gitaarnummers zijn veruit de mooiste.’

  •  Een blauwe vrijdag, 'Van schoonheid krijg je een goed humeur' Volkskrant Magazine - interview 24 januari 2009

    door Steffie Kouters Een interview met Beppe Costa over zijn leven en nieuwste voorstelling.

  •  Een blauwe vrijdag, In de schijnwerper: Beppe Costa Liefhebber - interview 15 januari 2009

      Een interview met Beppe Costa over zijn kijk op Nederland en zijn nieuwste voorstelling.

  •  Kamp holland, Muziektheater Kamp Holland De Groene Amsterdammer - recensie 05 december 2008

    "Zintuigen en hersencellen worden in Kamp Holland door mekaar geschud. Was dat niet een omschrijving van wat theater kan doen?" "De hele ploeg en regisseur Gijs de Lange weten dat je bij zo'n link onderwerp - want actueel; altijd tricky in de (podium)kunsten - de emoties het repetitielokaal uit moet schoppen en je toneelmiddelen zo moet organiseren dat de verantwoordelijkheid voor het emotione...

  •  Kamp holland, Orkater speelt oorlogje - Rennen als kip zonder kop De Telegraaf - recensie 10 november 2008

    ‘Kamp Holland is geen politiek statement, en als er al een oordeel in zit, reikt dat niet verder dan dat jonge mensen zich drie keer zouden moeten bedenken voordat ze stoer besluiten om voor defensie te gaan werken.’

  •  Kamp holland, Soldaten weten niks te raken ** De Volkskrant - recensie 08 november 2008

    ‘Voorstelling is alles behalve kritisch theater geworden’   ‘Het gebeurt niet vaak dat een theatergroep aandacht besteed aan een actueel politiek-maatschappelijk onderwerp, in dit geval het zijn en welzijn van Nederlandse militairen in en rond Kamp Holland in Afghanistan.’

  •  Kamp holland, Orkater gaat de onverschilligheid te lijf **** Algemeen Dagblad - recensie 08 november 2008

    “Het strak, militair geregisseerd muziektheater brengt het militaire leven in oorlogsgebied dichtbij.”  ”De voorstelling is on-Hollands in de zin dat er nu eens niet spraken is van een alwetend, ironisch Den Haag Vandaag-toontje. Tekstschrijvers Leopold Witte en Geert Lageveen bezochten Kamp Holland echt en verplaatsten zich voelbaar grondig in deze voor hen volkomen vreemde wereld.” ...

  •  Kamp holland, Het militaire wereldje Het Parool - recensie 07 november 2008

    ‘Maar als inkijkje in het militaire wereldje is Kamp Holland wel meer dan geslaagd.’

  •  Kamp holland, 'Kamp Holland' kijkt in koppie van VN-soldaat **** NRC Handelsblad - recensie 07 november 2008

    ”Leopold Witte en Geert Lageveen van muziektheatergroep Orkater maken met Kamp Holland een onthutsend muziektheaterstuk dat aankomt als een mokerslag” ”opfokkende muziek van popgroep susies haarlok; harde artrock met vervormde cello- en gitaargeluiden á la Jimi Hendrix, marsritmes en oosterse krullen.” ”Vooral sterk is hoe ze de paradox van een VN-soldaat tonen: aardig doen, pas sch...

  •  Kamp holland, Kamp Holland legt de compound bloot Spits - recensie 07 november 2008

    ”Kamp Holland: subliem muziektheater dat onze jongens en meisjes van vlees en bloed maakt en van de oorlog een surrealistisch monster”. ”Door middel van rake teksten en wrange humor leren we van de beslissingen die de soldaten moeten maken, hoe ze hun ego uitschakelen en hoe ze zich inleven in een cultuur terwijl ze als jongelingen verder nog niets van de wereld hebben gezien.” "Het kn...

  •  Kamp holland, Angst van militairen grijpt naar de strot 8Weekly - recensie 07 november 2008

    “Er is geen ontkomen aan: als toeschouwer bij Kamp Holland van Orkater gaat de angst van de militairen onder je eigen huid zitten.” ”Acht markante jonge acteurs die met volle overgave de militairen neerzetten.” "Orkater gaat in deze voorstelling terug naar zijn roots als bevlogen muziektheatergezelschap met de vijfkoppige band susies haarlok. Die zet een geluidsdecor neer dat de kijker...

  •  Kamp holland, Het Afghaanse oorlogsdrama komt dichterbij in 'Kamp Holland' Trouw - artikel 17 mei 2008

    Een artikel over soldatenjargon

  •  Kamp holland, De dood zet alles op scherp Spits - interview 14 mei 2008

    Een interview met Geert Lageveen en Leopold Witte over hun tijd in Kamp Holland, Afghanistan.

  •  Kamp holland, Je moet er zelf geweest zijn om het te begrijpen De Volkskrant - interview 25 april 2008

    Een interview met Leopold Witte en Geert Lageveen over hun tijd in Kamp Holland, Afghanistan.

  •  Kamp holland, Het gaat ons om hun saamhorigheid Het Parool - interview 22 april 2008

    Een interview met Leopold Witte en Geert Lageveen over hun aanstaande reis naar Kamp Holland, Afghanistan.

  •  Bloedband, Verweven levens Vrij Nederland - recensie 07 december 2007

    door Marijn van der Jagt "De toeschouwer blijft achter met een diep mededogen voor iedereen. En met de wens om deze voorstelling meteen nog een keer te zien."

  •  Bloedband, Getroost naar huis na een avondje vol relatieleed **** Algemeen Dagblad - recensie 29 november 2007

    door Eric van der Velden "..alles wordt subliem boven het realisme uitgetild met melancholische muziek en een choreografie vol onbestemde handelingen. Vraag niet hoe het mogelijk is, maar getroost en vol goede voornemens verlaat je het theater."

  •  Bloedband, Muziektheater Orkater Bloedband ***** HP De Tijd 16 november 2007

      ‘De voorstelling Bloedband is veel: drie verhaallijnen en daaromheen muziek. Die verhalen zijn bloedstollend en aangrijpend. De oude Grieken wisten al hoe je schokkende tragedies over bloedverwanten kon maken. Orkater steekt ze naar de kroon. […] Bloedband is niet alleen veel maar ook goed. […] Ontroerende muziek en confronterend spel doen een geslaagde aanval op de gemoedsrust van de toe...

  •  Bloedband, Abortus en overspel in volle vaart bij Orkater De Volkskrant - recensie 08 november 2007

    door Vincent Kouters "Bloedband is muziektheater van hoog niveau.” "Dynamische voorstelling dankzij fantastische acteurs.” "De aanstekelijke pop- en folkmuziek van Beppe Costa [...] stuwt de voorstelling van de ene naar de andere climax.”

  •  Bloedband, 'Bloedband': eenvoud heeft grote charme De Telegraaf - recensie 05 november 2007

    door Peter Liefhebber ‘Zacht én gekarteld’ 'Bloedband beweegt zich humorvol langs kleinere verdrietjes en grotere pijnen in het leven.’ '... een allerinnemendste en in al haar bescheidenheid, sprankelende voorstelling.’

  •  Bloedband, Familieband blijft altijd De Pers - recensie 05 november 2007

    door Robbert van Heuven '... maakt de voorstelling diepe indruk, vooral op de momenten waar Leny Breederveld op even hilarische als pijnlijke wijze de demente moeder neerzet'.

  •  Bloedband, Op heftige vreugde volgt heftige desillusie NRC Handelsblad - recensie 05 november 2007

    door Anneriek de Jong “Op heftige vreugde volgt heftige desillusie”, “Theater dat aan het denken zet, terwijl je hard moet lachen. Zo zou het altijd moeten zijn.”  

  •  Bloedband, Zachte kaas en zwarte koffie Friesch Dagblad - recensie 22 oktober 2007

    door Wiggele Wouda ‘Geert Lageveen en Leopold Witte hebben hier als auteurs hun pennen met inzicht en passie in de realiteit gedrenkt.’ 'Bloedband is ijzersterk in het oproepen van sferen en levensparallellen...'

  •  Hof van haile, Liefde van een wrede tiran **** Algemeen Dagblad - recensie 29 mei 2006

    door Marc Couwenbergh

  •  Hof van haile, 6 Het hof van Haille Trouw - recensie 06 april 2006

       

  •  Hof van haile, Bokma scherp als fictieve despoot De Telegraaf - recensie 03 april 2006

    door Peter Liefhebber “… een mengsel van halve feiten en hele fictie.” … Hof van Haile is een brokje speels en geestig muziektheater, waarin Bokma messcherp gestalte geeft aan de almachtige, maar in zijn eigen paleis en web van illusies gevangen despoot, en weer eens laat horen hoe gemakkelijk uit zijn mond poëtische teksten klinken. Ricky Koole zorgt voor grappige contracten als de hard...

  •  Hof van haile, Bokma hoogtepunt in Hof van Haile Spits - recensie 03 april 2006

    door Coromandel Brombacher “Orkater put diep uit de rijke geschiedenis van Haile. Zij zet Afrika neer met een schitterend decor waar het licht doorheen zindert, en dat bestaat uit grote muren; de muren van de keizer, Maar de groep geeft het land en de voorstelling vooral Afrikaanse kleur mee met de muziek (…) Ze ondersteunt en leidt op juiste momenten de voorstelling. Orkater eigen, zit overal...

  •  Hof van haile, Pierre Bokma, despoot in Afrikaanse sfeer NRC Handelsblad - recensie 01 april 2006

    door Anneriek de Jong “Zoals alles bij Orkater is ook dit muziektheater – en de muziek, die is wél origineel. Strak getrokken stofjes; in kleedjes geweven bekers; kale podia: alles resoneert. Slim van Arend Niks dat hij de obligate Afrikaanse drums door bijzondere klankborden voor de trommelstokken verving. Met strakke ritmes en unisoon geneurie roept hij evengoed een Afrikaanse sfeer op. Een...

  •  Hof van haile, Tussen goddelijkheid en gekte Het Parool - recensie 01 april 2006

    door Margriet Prinssen “Orkater toont de mythische contouren van het Hof van Haile” “Een bizarre ontmoeting tussen twee culturen, die van de Noorse journaliste met haar kritische vragen over armoede en onderdrukking en de mythische wereld van Haile die leeft tussen geesten en wanen, tussen goddelijkheid en gekte.” Pierre Bokma maak t van dit vreemde personage weer  een prachtrol, zijn mi...

  •  De kortste eeuw, Tragisch gemaskerd bal *** Algemeen Dagblad - recensie 20 mei 2005

    door Ruud Meijer “De aalgladde bandleider die Scholten van Aschat zelf speelt – de duivel die het uiteindelijk met God op een akkoordje gooit – komt goed uit de verf. Dat geldt ook voor de als paus vermomde oude man, die overtuigend wordt neergezet door Pierre Bokma.”

  •  De kortste eeuw, "Dit is wat ik altijd al wilde" Tina de Bruin De Telegraaf - interview 06 mei 2005

    door Esther Kleuver

  •  De kortste eeuw, De kortste eeuw NRC Handelsblad - recensie 04 mei 2005

  •  De kortste eeuw, Het belooft heel wat te worden Het Parool - interview 30 april 2005

    door Maartje den Breejen

  •  Ik, Het gezicht van de creativiteit De Telegraaf - recensie 01 november 2004

    door Esther Kleuver "De acteurs (...) zoeken op subtiele wijze de komische kant in hun rollen op zonder daarbij uit de bocht te vliegen. Daarbij bieden de muziek en de geluidsontwerpen van Beppe Costa een mooie, ernstige tegenkleur die het stuk perfect in balans houdt." "Bijzonder is dat het stuk een abstract begrip als creativiteit een gezicht weet te geven. Binnen een aangename luchtigheid die g...

  •  Ik, Prachtige diagonaal voor drie vrouwen Trouw - recensie 01 november 2004

      "(...) een wervelende vogelvlucht boven het Normandische dorpje Ry van het echtpaar Charles en Emma Bovary, boven de salons en bordelen van Parijs, boven Flauberts kluizenaarsgehucht Croisset nabij Rouen." "Keer op keer wordt de voorstelling weer vlot getrokken: zodra Margôt Ros als de hitsige Colet verschijnt, en zodra Lageveen en Witte als het geweten alias de stemmen in Flauberts hoofd sync...

  •  Ik, Orkater boort brein open **** Algemeen Dagblad - recensie 30 oktober 2004

    door Roos Tesselaar "Nooit eerder was het zó ma¡kkelijk om gedachten te lezen: regisseur Gijs de Lange heeft het beste in deze veelzijdige acteurs naar boven gehaald. Bovendien zijn daar ook nog de prachtige composities (een stoet instrumenten trekt langs), liedjes en computergestuurde geluiden. De treurende cello, opgewekte trompet, krachtige gitaar en ophitsende drumcomputer laten precies hore...

  •  Ik, Orkater kruipt in Flaubert Haarlems Dagblad - interview 20 oktober 2004

    door Martin Hendriksma

  •  De gouden eeuw, De Gouden Eeuw NRC Handelsblad - recensie 24 december 2002

    "Met muziek van Beppe Costa en stevig spel van Tamar van den Dop brengen Leopold Witte en Geert Lageveen de Gouden Eeuw tot leven: de bloeiende handel, de Nachtwacht, de Moord op Johand de Witt, overvloed en onbehagen."  

  •  De gouden eeuw, Prinsesje met voetbalschoenen aan De Telegraaf - interview 20 december 2002

    "Ik ben een eigenzinnige figuur. Ik doe wat ik leuk vind, bewandel geen geijkte paden. Daar hoort risico's nemen bij. Meestal pakt dat goed voor me uit. Misschien is dat wel mijn talent, dat ik me weet te omringen met de juiste club. Dat heeft me ver gebracht. Ook voor 'Lot' vond ik de perfecte crew, van art director tot make-upartiest. Mijn moeder heeft de kostuums gemaakt, een goede vriendin de ...

  •  De gouden eeuw, De ban van het grote geld Het Parool - recensie 14 oktober 2002

    ‘Ontroerend. De Gouden Eeuw is een prachtig portret geworden van een Hollands arbeidersgezin dat stijgt op de maatschappelijke ladder en in de ban raakt van het grote geld. Orkater bewijst met De Gouden Eeuw opnieuw dat historisch theater geen pruiken of hoepelrokken vereist. En met Tamar van den Dop is het dreamteam compleet.’  

  •  De gouden eeuw, Op het nippertje van de Nachtwacht gevallen de Volkskrant - recensie 14 oktober 2002

    ‘Op het nippertje van de Nachtwacht gevallen’ ‘Mooie rode draad in het geheel is dat de gebeurtenissen worden verwoord door een kansarme familie. Een ongehuwde moeder (een sterke Tamar van den Dop) baart een tweeling die elk een aspect van die tijd vertegenwoordigen: de een groeit uit tot een dominee die de normen en waarden hoog wil houden, de ander is de verpersoonlijking van de niets on...

  •  De gouden eeuw, Kluchtig godvrezend en inhalig volkje De Gelderlander - recensie 14 oktober 2002

    Poeh, Wat waren de Hollanders in de Gouden Eeuw godvrezend en oei, wat waren ze inhalig. Spijkerhard als slavenhandelaars, volstrekt belachelijk als speculanten in wind. Ja, precies dat gedoe op de beurs van vandaag. 

  •  De gouden eeuw, Van tulpenkoorts tot spinhuis Haarlems Dagblad - recensie 14 oktober 2002

    ‘Tamar van den Dop lijkt zich als een vis in het water te voelen in het vrijgevochten Orkater-ensemble en speelt als de eenvoudige volksvrouw Katrien de sterren van de hemel.’ ‘Het is een grote verdienste van de makers van De Gouden Eeuw dat de voorstelling nergens ontaardt in een verweg-show over domineesland langgeleden of in een politieke preek. De Gouden Eeuw is een verrukkelijke voors...

  •  De gouden eeuw, Orkater speelt als God zelf ***** Algemeen Dagblad - recensie 14 oktober 2002

    ‘God vertelt over De Gouden Eeuw in een nieuwe voorstelling van Orkater. En dat doet hij fantastisch. Het stuk zit barstensvol details; van stoepjes tot tulpenbollen, van peper tot sperma, van spinhuis tot microscoop: De Gouden Eeuw is een voorstelling om wel tien keer te bekijken en dan heb je nog niet alles gezien. Van de ontroerende of hilarische muzikale intermezzo’s door Beppe Costa is ee...

  •  Conijn van olland, Conijn van Olland Spits - aankondiging 01 november 2001