MAKER

Geert Lageveen

Geert Lageveen (Drachten, 1961) heeft vrijwel bij alle Nederlandse theatergezelschappen gewerkt. Niet alleen als acteur, maar ook als schrijver en regisseur. Sinds 2000 behoort hij tot de harde kern van Orkater. Met Leopold Witte maakte hij onder andere de succesvolle voorstellingen Conijn van Olland (2000),  Kamp Holland (2008), Alice in Wonderland (2010), 237 Redenen voor Seks (2011 en 2013), Amsterdammers (2014) en Lutine (2015). Voor de regie van De terugkeer van Hans en Grietje (2015) ontvingen zij een musical award.

In 2001 won Lageveen de Arlecchino, een bronzen beeldje dat jaarlijks wordt uitgereikt door de Nederlandse Vereniging van Schouwburgen- en Concertgebouwdirecties. Lageveen ontving de prijs voor zijn voorstelling Onder Mannen (NNT).  

Het grote publiek kent de theatermaker voornamelijk van zijn rollen in de tv-series Smeris, Toren C, Adam&Eva, en de film Adios Amigos.

WERKTE MEE AAN:

BEELD

Geert Lageveen

  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Jean van Lingen
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Jean van Lingen
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin

NIEUWS

IN DE PERS

Geert Lageveen

  •  237 redenen om door te gaan, Een goedemorgen met... Geert Lageveen NPO Radio 4 23 maart 2019

    Ga op muzikale reis met Geert Lageveen. Hij neemt je aan de hand van verschillende muziekstukken mee in zijn lange theatercarrière. Luister hier!

  •  237 redenen om door te gaan, Theatrale bezinning op de dood die ooit komen gaat Friesch Dagblad - interview 18 maart 2019

    "De filosofische vraag wat voor zin het leven heeft, echoot door de zaal." "De voorstelling is verhalend sterk en dwingt je tot bezinning op wat ooit komen gaat."

  •  237 reasons to carry on., 'In mijn dromen beleef ik het auto-ongeluk met mijn gezin opnieuw' interview - Geert Lageveen 16 maart 2019

    "Je schijnt de meest intense dromen te hebben ergens tussen 3 en 5 uur ’s nachts. In de voorstelling ‘237 redenen om door te gaan’ die ik nu met Leopold Witte speel, noemen we dat het bange uur."  "We houden ervan zware onderwerpen licht te brengen en spelen een gechargeerde versie van onszelf. Leopolds houding is: memento mori. Die van mij: carpe diem." "Die verschillende houdingen van Leo...

  •  237 reasons to carry on., Vrolijk theater over de dood AD - interview 14 maart 2019

    Witte (59): ,,Op mijn 12de schreef ik al een testament. Als klein jongetje vond ik begrafenissen een spectaculaire gebeurtenis, al die mensen die bij elkaar kwamen, die grote auto’s. Dat vond ik fantastisch, dus dat wilde ik ook regelen voor mezelf. Lageveen: ,,Bij een onderwerp dat in principe zwaar is, is het makkelijk om grappen te maken. Omdat er al een bepaalde spanning in de zaal hangt, we...

  •  237 redenen om door te gaan, Onsterfelijk voor één dag Gesprek met Stine Jensen, Leopold Witte en Geert Lageveen - Zin Magazine 31 januari 2019

    Leopold: "Ik werk samen met Geert. In mijn eentje zou ik aan twijfel ten onder gaan."  Geert: "De dood heeft inderdaad een grote plek gekregen in onze tweede voorstelling maar toen Leopold voorstelde om de show 237 redenen om dood te gaan te noemen, ben ik ervoor gaan liggen. Dat vond ik de goden verzoeken." 

  •  237 redenen om door te gaan, Wéér een briljantje ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Leeuwarder Courant & Dagblad van het Noorden - recensie 15 oktober 2018

    "Geert Lageveen en Leopold Witte scheppen hun eigen autonomie, maar in het samenspel horen ze organisch bij elkaar. Zo’n schitterend naturel tref je sporadisch aan en gooi je niet weg." "Dat lijkt verdacht sterk op feelgood-theater. Wat het niet is, omdat ze als vertellers ervaringen versluieren met oergezellige muziek van hun overleden helden en leeftijdgenoten. Een geweldige vondst."  

  •  237 redenen om door te gaan, 237 redenen om door (of dood) te gaan Het Grote Recensieboek - recensie 01 oktober 2018

    "Het spel is ijzersterk en de mix van humor, muziek, hier en daar een dansje, en een hoop discussies maken het een zeer vermakelijke voorstelling."  Klik hier om de hele recensie te lezen. 

  •  Lost in the Greenhouse, De inviduele tragedies van tomatenplukkers ⭐️⭐️⭐️ Theaterkrant - recensie 26 april 2018

    "Het decor is overweldigend." "Het begint al direct in de openingsscène als Van de Wetering, ondersteund door een uitstekende band, in een sensueel lied paprika’s, tomaten en komkommers mag aanprijzen. Wat is zij toch een geweldige zangeres en wat horen we haar toch veel te weinig zingen! Het ‘sappige vruchtvlees’ uit het lied spat werkelijk in het rond." "Lost in the Greenhouse haalt zo ...

  •  Lost in the Greenhouse, Poolse tragedie in de kas overtuigt Van Wadt Tot Stadt - recensie 24 april 2018

    "Orkater zorgt voor een mooi contrast: wervelende massascenes, afgewisseld met van emotie doorspekte dialogen, uiteindelijk uitmondend in een overvalst Romeo & Julia-drama." "Wojtek wordt even overtuigend gespeeld door Peter Jakubow. Je voelt zijn ondergang, de heimwee en het liefdesverdriet, nadat Klaske naar Spanje vertrekt." "Maartje van de Wetering is als een wervelwind, die zelfs de blade...

  •  Lost in the Greenhouse, Orkater brengt drama van groot formaat ⭐️⭐️⭐️⭐️ Leeuwarder Courant - recensie 20 april 2018

    "Al die personages en lijntjes worden bij elkaar gehouden door een flitsende voorstelling met schitterende muziek en inventieve bewegingspatronen, waar ook een aantal figuranten een belangrijk aandeel aan hebben." Eindelijk komen de Friese wereldeconomie en het noodlot van die onbeduidende jongen die zo graag ontwerper had willen worden dan toch samen. Ik zal eraan denken als ik weer een paprika o...

  •  Lost in the Greenhouse, Lost in the Greenhouse: wat er broeit in de harten van Poolse en Friese Plukkers Friesch Dagblad - aankondiging 12 april 2018

    Lageveen en Tiel Groenestege: "Economisch gezien mag het allemaal goed klinken, wij krijgen hulp en de Polen verdienen meer dan thuis, maar is iedereen gelukkig? Voor ons zat daar de uitdaging in. In deze broeierige sfeer erachter komen en laten zien wat er nog meer broeit in de hoofden en harten van het personeel." Jakubow: "Harde werkers als Wojtek verdienen niet alleen respect maar ook een uitg...

  •  Lost in the Greenhouse, Klein Europa onder glas De Telegraaf - interview 12 april 2018

    Lageveen: "We hebben in Friesland een gezegde: 'Elst lit op myn sûpen, nimmen op myn toarst'. Dat betekent: 'Iedereen kijkt naar mijn gezuip, maar niemand naar mijn dorst'. En dat is eigenlijk precies waar het Lost in the Greenhouse om draait. We oordelen vaak te snel alleen maar op de buitenkant."

  •  Lost in the Greenhouse, Het broeit in de kassen van Sexbierum Leeuwarder Courant - interview 09 april 2018

    Hij geniet van de deskundigheid van de kwekers, die de groei controleren. Steven Raapis Dingman: "Dan hebben ze het over planten die het te veel naar hun zin hebben en even op hun flikker moeten krijgen." "Tomaten first", zegt Lageveen. "Alle toeschouwers maken straks de reis die plukkers ook maken. Ze zitten de hele voorstelling in hun wereld. En ik garandeer je: je gaat er na de voorstelling hee...

  •  Lost in the Greenhouse, Theatervoorstelling toont 'Europa in het klein' in de kassen Sexbierum Boerderij Vandaag - interview Geert Lageveen 06 april 2018

    Geert Lageveen: "Door het eentonige werk en de warmte begin je vanzelf te dromen. Dan gaat je fantasie werken. We hebben met Friezen en Polen in de kas gesproken en zijn ook naar Polen geweest om meer voeling te krijgen met de geschiedenis van dat land en de mentaliteit van de mensen." "Daar wordt Nederland gevoed denk je dan. Voor wie de wereld niet kent is zo'n kas echt een avontuur. Het wordt v...

  •  Lost in the Greenhouse, Geert en Titus bij Spijkers met Koppen NPO Radio 2 - interview 24 maart 2018

    Geert Lageveen: "Iedereen zit hier met een tijdelijk gevoel. We spraken een jongen, die was daar 4 jaar geleden gekomen, omdat hij een reparatie aan zijn auto had van 1.000 euro. Ik ga even een maand plukken. 4 jaar later zit hij er nog. Luister en zie het hele interview hier terug.

  •  Woiski vs. woiski, Tragiek van rijst met kousenband ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Leeuwarder Courant - recensie 05 maart 2018

    "Orkater heeft met het muziektheater Woiski versus Woiski weer eens helemaal in de roos geschoten. De vijf spelers/zangers/muzikanten zetten in anderhalf uur een zeer knap in elkaar gevlochten familiekroniek neer die bijna ongemerkt een periode van bijna vijftig jaar beslaat en dat tegelijk een beeld geeft van de problemen waar Surinamers in Nederland tegenaanlopen en dus indirect ook van Nederlan...

  •  Woiski vs. woiski, Wezenlijke strijd tussen zwarte vader en zijn zoon Friesch Dagblad - recensie 05 maart 2018

    "Die strijd tussen vader en zoon, tussen opportunisme en oppositie, maakt deze voorstelling tot een politieke voorstelling, een sociaal drama dat ons verleden blootlegt. Waar we domweg ook niet omheen kunnen, hoewel we de drang hebben om het te verdringen." "Woiski vs Woiski is een voorstelling die echoot en schudt ons geweten wakker binnen een historisch perspectief."

  •  Woiski vs. woiski, Tragische muziekvoorstelling over de Woiski's StarNieuws - recensie 23 januari 2018

    "Een absolute aanrader voor wie van muziek, theater en Suriname houdt." "Regisseur Geert Lageveen heeft slimme keuzes gemaakt door een verteller op het podium te zetten die met grote sprongen door de tijd gaat. Hij moest wel. Het levensverhaal zit boordevol tori's." "Een gedateerd toneelverhaal is het niet geworden. Daar is de muziek te eigentijds voor- zoiets kun je wel overlaten aan de mensen va...

  •  Woiski vs. woiski, Recensie: Woiski vs. Woiski De Ware Tijd - Recensie 19 januari 2018

    “Het schuurt en het wringt. Woiski vs Woiski roept angsten en onbeantwoorde liefdes op. Het is geen zoetsappige theatervoorstelling waar de lach het hoofdingrediënt is. Verre van dat.” “Het is confronterend en het publiek zal zich met pijn in het hart helaas zeer herkennen in hoe vaders vs zonen, vrouwen vs overspelige mannen elkaar soms naar het leven staan.” “Toch blijft Mike Libanon ...

  •  Woiski vs. woiski, Woiski vs. Woiski is een bitterzoete tragedie: wat eerst een feest lijkt, wordt een kwestie van overleven ⭐️⭐️⭐️⭐️ De Volkskrant - recensie 18 januari 2018

    "Mooi om te zien dat een verhaal over actuele hete hangijzers als identiteit en racisme ook eens op een bitterzoete manier verteld kan worden. Woiski vs. Woiski, een samenwerking tussen theatergroep Orkater en het Bijlmer Parktheater, is opgewekt muziektheater over het dieptragische leven van vader en zoon Woiski."  "In de voorstelling mixt en remixt de band (Sophie Anglionin, Vernon Chatlein en ...

  •  Woiski vs. woiski, Woiski vs. Woiski: meer dan een Surinaams familieverhaal PopMagazine Heaven - recensie 18 januari 2018

    "Woiski sr. weet door zijn opportunistische houding zijn nachtclub in Amsterdam tijdens de oorlog open te houden. In de voorstelling komt die houding aan bod in een scene waarin het conflict tussen vader en zoon een climax bereikt." "Waarom beide Maxen eindigen zoals ze geeindigd zijn, is iets waar in de loop van de voorstelling verklaringen voor worden aangedragen. Of die plausibel zijn moet het ...

  •  Woiski vs. woiski, De pijn van vader en zoon achter façade van feest ⭐️⭐️⭐️⭐️ Trouw - recensie 16 januari 2018

    “Een complex verhaal, maar al die verhaallijnen en gebeurtenissen lopen in de regie van Geert Lageveen organisch door elkaar zonder ook maar een moment verwarring op te roepen.” “Michiel Blankwaardt schakelt moeiteloos van knorrige oude man met bril en bevende linkerhand naar achtjarig jongetje met grote ogen vol verbazing en pijn. Ontroerend om te zien.”  “Ondanks het dramatische verha...

  •  Woiski vs. woiski, Vrolijke muziek èn historische lessen in Woiski vs. Woiski ⭐️⭐️⭐️⭐️ NRC Handelsblad - recensie 16 januari 2018

    “deze buitengewoon geslaagde, biografische muziektheatervoorstelling” “Dat alle ambities (vrolijke muziek, familiedrama én historische lessen) tot een goed einde worden gebracht, is mede te danken aan de drie fijne muzikanten en drie uitstekende acteurs.” “Mike Libanon is geknipt voor de rol van de aalgladde charmeur Max, die kickt op zijn maatpak. Manoushka Zeegelaar Breeveld maakt van...

  •  Woiski vs. woiski, Voor Woiski stond muziek op één, tot frustratie van zijn zoon Het Parool - recensie 16 januari 2018

    "Het tempo ligt lekker hoog" "Zo flist het snel van een voorgelezen krantenkop, die rept van 'ontaarde negermuziek', naar de live gespeelde calypsoklanken (musici Gery Mendes, Sophie Anglionin, Vernon Chatlein), die in de smaak vallen bij het publiek in het Bijlmer Parktheater - dat een stuk diverser is dan destijds de toeschouwers in La Cubana." "Het universele gevoel van ontheemding in een fraai...

  •  Woiski vs. woiski, Surinaams-Nederlandse geschiedenis in perspectief geplaatst ⭐️⭐️⭐️ Theaterkrant - recensie 15 januari 2018

    "Muzikant Mendes speelt af en toe ook de rol van charismatische verteller, wat hem op het lijf geschreven is. Verder hebben de makers ervoor gekozen om Max Woiski jr. vanuit zijn verpleeghuis terug te laten kijken op zijn jeugd en zijn vader. Deze scènes met de tragiek van oude en doorgegeven pijn, worden sterk gespeeld door Blankwaardt en prettig gedoseerd met de comic relief van zijn verplee...

  •  Woiski vs. woiski, Gelaagd theater over zwart en wit met swingende muziek NoordHollands Dagblad - recensie 15 januari 2018

    “Woiski vs. Woiski is een in alle opzichten geslaagde ‘multiculti’ voorstelling: muziektheater dat vermakelijk is zonder al te oppervlakkig te zijn, leerzaam zonder al te politiek correct te zijn, en aangrijpend zonder ook maar een moment sentimenteel te worden.”

  •  Woiski vs. woiski, Ontworteling van Surinaamse vader en zoon in Nederland interview Michiel Blankwaart & Mike Libanon - Het Parool 12 januari 2018

    Michiel Blankwaardt: "Dit is de trieste ­paradox, dat je wordt wat je haat. Ik vind het mooi dat het verhaal gaat over die pijn. De zoon probeert zich te verbinden aan zijn vader, maar merkt dat hij heel anders is. Hij wil het anders doen, maar bewandelt uiteindelijk toch hetzelfde pad."   “Het is een universeel thema, dus niet alleen maar een Surinaams verhaal. Ik heb me altijd wel ontw...

  •  Woiski vs. woiski, BB met R, Dat is Bruine Bonen met Rijst Het Grote Recensieboek - recensie 11 januari 2018

    “Over het spel kunnen we kort zijn: het is gewoon goed, evenals de zang en de muziek. Ook het verhaal is interessant.” “En wees gewaarschuwd, sommige liedjes blijven lang in je hoofd hangen.” Lees hier de hele recensie.

  •  Woiski vs. woiski, Repetitiebezoek: Orkater en de strijd van de Woiski's Scènes - repetitiebezoek 08 januari 2018

    (...)"Even later spreken we Mike Libanon. 'Max Woiski sr. was een flamboyante man en leidde een zeer uitbundig leven. Hij was altijd bezig met zijn imago. Daardoor vergat hij waar het in het leven echt om draait, de liefde voor je naasten. Hij verdiende goed, maar gaf veel te veel geld uit aan extravanganza, ging voortdurend vreemd en raakt daardoor zijn grote liefde Alma kwijt''. "Gery Mendes: '...

  •  Woiski vs. woiski, “Waar ze kwamen scheen de zon, maar van binnen regende het vaak.” Interview Manoushkha & Geert 12 december 2017

    Geert: "Wij laten de ervaringen zien van de eerste zwarte mensen in een overwegend witte maatschappij. Vader en zoon hebben een andere houding daartegenover. Daar waar de vader zoveel mogelijk probeert te profiteren - ‘ze willen mij om mijn huidskleur, dus zorg ik daarvoor’ - verzet de zoon zich hiertegen." Manoushka: "Het verhaal gaat ook over Nederlanders die uit een ander gebied komen en hi...

  •  Lost in the Greenhouse, Wojtek ♥ Klaske 2018 - Glossy 11 december 2017

    Lageveen: Lost in the Greenhouse gaat over ontworteling, over mensen die hun beroep niet in hun eigen land kunnen uitoefenen. Die op hun vrije zondag op de dijk rondlopen, naar de Waddenzee kijken en ontheemd zijn."  

  •  Woiski vs. woiski, Achter de schermen: Woiski vs Woiski 1 November 2017 Stadsblad Echo Amsterdam - Aankondiging 28 november 2017

    "Voor het eerst in de geschiedenis staat een voorstelling zo lang in dit theater en we willen natuurlijk dat deze primeur een doorslaand succes wordt."  "In het muziektheaterstuk komen verschillende muziekstijlen aan bod: van klassieke muziek naar Poolse tango naar ajzz, blues, kaseko, calypso naar hedendaagse hiphop. Veelbelovend, toch? Natuurlijk zullen we zorgen voor een goede sfeer, extra pr...

  •  Lost in the Greenhouse, Stomende liefde tussen de paprika's Leeuwarder Courant - interview 31 juli 2017

    Titus Tiel Groenestege: "Je hebt Polen A, dat heel modern is. Maar je hebt ook Polen B. Dat is de streek waar Wojtek vandaan komt. Dat is geen land voor jonge mensen." Geert Lageveen: "Zelf lette ik vroeger vooral op de architectuur van de kassen, ik vond het bijna ruimteschepen die in het land waren neergedaald. Ik dacht nooit aan de mensen die er werkten. Maar nu wel."

  •  237 reasons to carry on, Lowlands programma 2017 Nrc Next - aankondiging 28 juli 2017

    Orkaterveteranen Leopold Witte en Geert Lageveen spelen op Lowlands reprises van twee van hun seccesverhalen: '237 redenen voor seks', waarin ze hun punt maken op basis van hun platencollectie, en '237 redenen om door te gaan', waarin ze de balans opmaken van hun leven, met de onontkoombare aftakeling in zicht. Dat zijn met elkaar 474 redenen om te gaan kijken. 

  •  237 redenen om door te gaan - Lunchtheater, Een intiem, confronterend, ontnuchterend en bovendien zeer geestig portret Theaterinspiratie - recensie 26 februari 2017

    "Een intiem, confronterend, ontnuchterend en bovendien zeer geestig portret van twee mannen die ofwel de dood omarmen als deel van het leven of deze juist willen bezweren door allerlei doelen te stellen." "De voorstelling heeft in wezen niets en tegelijkertijd alles met dood te maken. Ze spelen ermee, schuren ertegen aan en vragen zich af wat het betekent." "De voorstelling swingt van begin tot ei...

  •  237 reasons to carry on, Feelgood voorstelling over de dood ⭐️⭐️⭐️⭐️½ 8weekly - recensie 26 februari 2017

    "In deze “two man show” wordt het persoonlijke universeel, lach je om de dood, huil je om de levenden en kom je als herboren de zaal uit." "Het gaat snel, er komen veel sterke grappen en oneliners voorbij en er zijn mooie momenten die ontroeren." "Veel in deze vitale en vitaliserende lunchvoorstelling vormt een paradox. Er wordt constant op verfrissende wijze gespot met oud worden en de dood."...

  •  237 reasons to carry on, Humor houdt de dood op afstand ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Theaterkrant - recensie 17 februari 2017

    "Alles aan deze voorstelling klopt. De teksten van Geert Lageveen en Leopold Witte zijn beurtelings hartverwarmend, scherp, vilein, grappig en gemeen, in een mix die werkt. De acteurs zijn extreem aan elkaar gewaagd, vullen elkaar aan waar dat moet en staan haaks op elkaar als dat beter werkt."  "Zelfs wanneer het verhaal een dramatische wending neemt, is het nog altijd geestig, herkenbaar en gev...

  •  237 reasons to carry on, De optimist, de melancholicus en de dood ⭐️⭐️⭐️ NRC Handelsblad - recensie 14 februari 2017

    “De melancholicus versus de optimist” "Losjes associëren de twee rond het thema, terwijl ze plaatjes draaien van overleden helden en leeftijdgenoten. " "Mooi is wel de kentering richting het eind, als melancholicus Witte wel erg zelfgenoegzaam blijkt te zwelgen in het sentiment, zonder werkelijk geraakt te worden, en Lageveen onder al zijn bravoure juist een kwetsbaar, doodsbang jongetje blij...

  •  237 reasons to carry on, Twee Orkatermannen praten over de dood, lekkere muziek erbij. Oké het is een formule, maar wel een leuke. ⭐️⭐️⭐️ De Volkskrant - recensie 14 februari 2017

    "Samen geven ze een mooi beeld van hun levensfase: heet dit herfst, of is het al winter?" " Je bent niet meer jong, je wilt nog steeds van alles, maar de doodsangst dringt zich steeds vaker op. En toch weet het stel er een positieve draai aan te geven"  

  •  237 reasons to carry on, Het leven vieren dankzij de dood ⭐️⭐️⭐️⭐️ Scènes - recensie 14 februari 2017

    "Het is feelgoodtheater in optima forma, zonder dat het te oppervlakkig wordt. Dat is knap en maakt dat je van de eerste tot en met de laatste minuut meeleeft met wat de acteurs vertellen. Rode draad is de tegenstelling tussen Geert die volop van het leven geniet en Leopold die het memento mori vertegenwoordigt." "237 redenen om door te gaan is door het nadenken over de dood, een ode aan het leve...

  •  237 reasons to carry on, Steggelen over de dood ⭐️⭐️⭐️⭐️ Het Parool - recensie 13 februari 2017

    "Regisseur Michiel de Regt laat de twee doen waar ze goed in zijn: een theatrale versie spelen van zichzelf. Geestige en vileine speldenprikjes delen ze uit, die even snel weer met de mantel der vriendschap worden bedekt." "De maffe dansjes, de pseudo-autobiografische inhoud, de haast cabarateske performance - qua vorm bleef veel van het goede van de vorige voorstelling behouden, inhoudelijk voegd...

  •  237 redenen om door te gaan - Lunchtheater, Feelgood met rouw randje. Interview met Geert Lageveen & Leopold Witte 05 februari 2017

    Leopold: "Langzaam begon bij mij te dagen dat we bij een veel groter vraagstuk waren beland. Dat we daar een nieuwe voorstelling over moesten maken: ons leven als vijftigplusser." Geert: "Ja, we kijken uit over een zee van zorgeloosheid en vrijheid, maar wel in het licht van een in de verte naderende dood. Het is feelgood met een rouwrand." "Al onze vrienden worstelen met deze existentiële vragen...

  •  237 redenen voor seks, 237 redenen voor seks? 237 redenen om deze voorstelling te zien! Frontview magazine BE, recensie 13 januari 2016

    237 redenen voor seks in Belgie Lees hier 

  •  Lutine, Schatzoeken Vriendenkrant Oerol - artikel 29 september 2015

    "Orkater heeft er een meeslepende voorstelling van gemaakt die alleen tijdens Oerol te beleven was. Deze unieke setting is typerend voor Oerol. Theaterproducties van hoge artistieke kwaliteit tonen de geschiedenis van ons eiland en worden voor je afgespeeld in een adembenemend decor. Dat is het goud van Oerol! "

  •  Dead End, Each Summer, theater fans descend on an unspoiled Dutch island The Washington Post - Artikel 28 september 2015

    Diane Daniel over Dead End: " Not far from an actual fisherman, an actor, playing a fresh-off-the-boat refugee, zigzagged from the shore toward the audience. What followed was a haunting, percussion-fueled duel between the panting immigrant and the guard, who banged on drums lining the stage. As the wind picked up and it began to drizzle, the man’s despair became all the more palpable. In the en...

  •  Lutine, Goudzoekers op Oerol Scenes - artikel 15 juli 2015

    Martin Hendriksma: "Ik drukte Geert  en Leopold op het hart dat ze voorzichtig moesten zijn. Met de vloek van de Lutine viel niet te spotten."  

  •  Lutine, Ideale locatie voor improvisatie het Parool - recensie 23 juni 2015

    "In Lutine vertellen Lageveen, Witte en gitarist Erik van der Horst het bloedstollende verhaal van de Lutine" "Lageveen en Witte praten in geuren en kleuren over de pogingen die twintig goudzoekers - de 21ste expeditie wordt momenteel voorbereid - de afgelopen twee eeuwen hebben gedaan om de mythische schat boven water te krijgen." "de even schrandere als grappige voorstelling eindigt zeer toepa...

  •  Lutine, Oerolschat dankzij slopende goudkoorts Leeuwarder Courant - recensie 19 juni 2015

    "Geert lageveen en Leopold Witte stuitten voor Orkater op de obsessieve zoektochten naar het goud bij het wrak van de Lutine. En dat goud hebben ze zelf in handen" "Ze hadden er zelf een hard hoofd in, maar er rolde een prachtproductie uit, een onvervalste oeroltopper." "Gitarist/acteur Van der Horst speelt en zingt er strakke popsongs bij, die de productie vervolmaken."  

  •  Dead End, Opium op Oerol AvroTros 18 juni 2015

    Op 17 juni stond Opium TV in het teken van Orkater.  Twee prachtige reportages en interviews met de makers. Op 1:15 min. gaat Cornald Maas in gesprek met Dagmar Slagmolen over Dead End en Comfortzone en vanaf 13:55 min. vertelt Antoinette Hetsenberg over haar ervaring bij Lutine.  Kijk de volledige uitzending hier terug.  

  •  Lutine, Hartroerende ode aan de wilskracht van de mens ***** NRC - recensie 18 juni 2015

    "Meegevoerd door de ronduit fabelachtige anekdotes van de vele, onwaarschijnlijke bergingsacties van het schip, stijgen de spelers/vertellers tot  grote hoogte." "Dat werpt een mooi verzoenend licht op historische en hedendaagse volharding van kunstenaars, politici, ja zelfs bankiers. Hoe hachelijki of megalomaan ze ook zijn, grootse dromen bezitten een betoverende glans."    

  •  Lutine, Lutine te zien op Omrop Fryslan Omrop Fryslan 17 juni 2015

    Op 16 juni was de voorstelling Lutine te zien op Omrop Fryslan. Naast fragmenten van de voorstelling, is er een gesprek met duiker, Nico Kanon Brink. Het item is hier terug te kijken

  •  Lutine, Een best Oeroljaar Volkskrant - recensie 16 juni 2015

    "Deze Oerolweek is Orkater ontegenzeggelijk de baas op het strand" "twee muzikale voorstellingen, allebei gezegend met een duizelingwekkend uitzicht over het brede strand en de Noordzee" "Lutine, feelgoodvertelling over het gezonken goudschip De Lutine." "Dead End: een zuivere muziekvoorstelling over de verregaande ontberingen van een vluchteling op zoek naar een land." "Dead End: beeldend en i...

  •  Lutine, Oerol is overal Telegraaf - recensie 16 juni 2015

    "De acteurs doen kleurrijk verslag van al die mislukte bergingen, met uitzicht op de zee die de schat van de Lutine nog altijd niet heeft prijsgegeven" "de zee biedt een toepasselijk decor"

  •  Lutine, Zon, wind en festivalhits op Terschelling Trouw - recensie 16 juni 2015

    "op lichtvoetige wijze wordt de pijn van de goudkoorts en het drama van de schipbreuk mooi invoelbaar gemaakt"

  •  Lutine, Een zwemmende iPad Dagblad van het Noorden - column 16 juni 2015

    "Lutine komt komende week elders op deze pagina nog wel eens aan de beurt. Die is zeker in die kustomgeving domweg te mooi en bijzonder om te negeren."

  •  Lutine, Theater, storm en schapen NRC - artikel 15 juni 2015

    "de volharding is niet voor niets; de beloning van Oerol kan groot zijn. Zoals bij Lutine van Orkater, gespeeld op strand West, waar vertelling en locatie, heden en verleden subliem samenvloeien."

  •  Lutine, Storm in een bak water Telegraaf 15 juni 2015

  •  Lutine, Terschellinger verhalen met tijdloze thema's Oerolkrant - Artikel 15 juni 2015

     "Ze spelen op een locatie waar het publiek uitzicht heeft op de plek waar het schip ooit verging. 'Er is iets van enorme waarde gezonken,' begint Leopold witte, 'maar er is ook iets van enorme waarde komen boven drijven.' Geert Lageveen vult hem als vanzelf aan: 'De twee eeuwen aan verhalen die daardoor zijn ontstaan. 'Oftewel: deze mannen hebben goud in handen. Ze kunnen dan ook niet wachten da...

  •  Lutine, Erik van der Horst blinkt uit in Orkaters Lutine **** Scènes.nu - recensie 15 juni 2015

    "Het verhaal over het goudschip dat in 1799 verging in het Stortemelk tussen Vlieland en Terschelling is inderdaad zo fantastisch dat Geert Lageveen en Leopold Witte het van a tot z verzonnen zouden kunnen hebben." "Michiel de Regt regisseerde met goed gevoel voor balans tussen beeld, geluid en tekst." "Erik van der Horst die de voorstelling met gitaar en zang ondersteunt, blinkt vooral uit in zij...

  •  Lutine, Vergeten drenkelingen tot leven gewekt **** Theaterkrant - recensie 15 juni 2015

    "De ruige muziek en de zwarte gestalte van Van der Horst steken prachtig af tegen het rustige witte strand en de helblauwe lucht." "Dankzij het knappe spel en de geestige teksten van de twee acteurs wordt Lutine toch geen zwartgallige bedoening. Met woordspelingen en schunnige metaforen weten de twee een vrolijke draai te geven aan dit ongelukkige verhaal." "Van der Horst blinkt uit met zijn monol...

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, Feestje met Balletorkest NRC Handelsblad - recensie 16 april 2015

    "Wat deze voorstelling tot een overweldigend feestje maakt, is het perfect geïntegreerde Balletorkest. Zo'n vijftig musici spelen in allerlei samenstellingen een goedgekozen en vlotte mix met werken van Bach tot Frank Zappa, van Schubert tor Sadists-componist-Erik van der Horst. Als alle musici op het podium zijn, ontstaan ijzersterke beelden. Ze zijn dreigend als anonieme voorbijgangers terwijl ...

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, In de ban van de spekkies Theatermaker 31 maart 2015

    De Stadsschouwburg Haarlem was omgetoverd tot een spekhuisje voor de première van De terugkeer van Hans en Grietje van Orkater en Het Balletorkest. Fanny & Milena vroegen de feestgangers naar hun gedroomde verdwaaloord en naar hun favoriete snoep.

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, Mijn geheim is goed jatten HP de tijd - interview met Annet Malherbe 23 maart 2015

    "Hoe doet ze dat toch, typetjes neerzetten als Willemijn of juffrouw Jannie? Kwestie van alles wat ze hoort als een spons in zich opnemen. Maar sinds haar maagverkleining heeft Annet Malherbe ineens een compleet ander lichaam om mee te werken."

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, Een absolute aanrader voor jong en oud! Kindertheatergids - recensie 23 maart 2015

    "Geert Lageveen en Leopold Witte zetten met deze muzikale remake een hilarische theatervoorstelling neer." "De hoofdrollen, gespeeld door Pepijn Schoneveld, Elise Schaap, Annet Malherbe en Geert Lageveen zijn zeer goed uitgevoerd." "Dit geweldige productiewerk is een absolute aanrader voor jong en oud!"

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, Hans en Grietje muziektheaterfeest Leeuwarder Courant - recensie 23 maart 2015

    "De terugkeer van Hans & Grietje een familiemusical noemen is een te beperkt etiket voor dit theatrale feestje van Orkater en Het Balletorkest. Natuurlijk, je moet je kinderen vanaf zes zeker meenemen en je ontkomt ook niet aan een keertje meebrullen, maar als muziektheater streelt dit ieders oog en ieders oor."

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, Digitale broodkruimels en kiezelsteentjes Den Haag Centraal 20 maart 2015

    "Bij Orkater is het oeroude vertelsel een vlot en spannend reisverhaal dat bol staat van klassieke muziek en vers geschreven rock-'n-roll van Orkatercomponist Erik van der Horst."

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, Hans en Grietje in de 'Vreet je vet show' Leeuwarder Courant 20 maart 2015

    "Het sprookje van Hans en Grietje gedateerd, niet meer van deze tijd? Tekstschrijver en regissseur Geert Lageveen begint ervan te gnuiven. Welnee."

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, Hans en Grietje keren terug in de tv-studio AD Rotterdam 20 maart 2015

    "Een smakelijk snoephuisje brengt hen in de studio van tv-show Vreet je vet!"

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, Aankondiging NRC Handelsblad 20 maart 2015

    "Op zoek naar een dak boven hun hoofd ontmoeten ze de wonderlijkste figuren."

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, Leopold Witte bij Opium op 4 Opium op 4 20 maart 2015

    Op donderdag 19 april was Leopold Witte te gast bij Opium op 4. Luister hier het volledige interview terug.

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, Sprookjesachtige roadtrip Telegraaf - recensie 17 maart 2015

    “Overtuigend spelende en zingende Elise Schaap” “De fleurig, fantasierijke aankleding van Dieuweke van Reij is een lust voor het oog” “De muziek van Mozart, Bach, Zappa en eigen composities van Orkatercomponist Erik van der Horst. Levert een heerlijk veelkleurig muzikaal palet op”

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, Opgefrist Grimm-sprookje ontbeert in Orkaters familievoorstelling een goede tekst De Volkskrant - recensie 17 maart 2015

    “Eigenlijk is alles leuk aan De terugkeer van Hans & Grietje door Orkater en Het Balletorkest” Elise Schaap maakt van Grietje een hilarisch, muzikaal middelpunt. Zij neemt de Hans van Pepijn Schoneveld lekker op sleeptouw” "Grote troef van De terugkeer van Hans & Grietje zijn de vijftig musici van Het Balletorkest: in allerlei formaties (blazers, strijkers, slagwerk) en uitdossingen ...

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, Hans en Grietje, maar dan anders Gooi- en Eemlander 16 maart 2015

    'Een feest voor het oog, een feest voor het oor.' 'Laat je meeslepen door de muziek van Bach en Nina Hagen, Tsjaikovski en Arvö Part en de kleurrijke de­cors en kleding van Dieweke van Reij.' 'De leden van het balletorkest worden gepromoveerd tot mede­spelers, nu eens in een wonderlijk ballet met kinderwagens, dan weer als bomen verhuld in het bos waar Hans verdwaalt. En zij vervullen hun rol ...

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, Aanstekelijk feestje met 250 uitbundige kostuums Parool - recensie 16 maart 2015

    "Dieuweke van Reij heeft een wondertje verricht: deze decor- en kostuumontwerper rijgt in de nieuwe familievoorstelling van Orkater het ene schitterende plaatje aan het andere." "250 uitbundige kostuums komen voorbij in de muzikale hervertelling van Grimms sprookje, waarin alle 45 leden van het Balletorkest spelen. Zonder bladmuziek of dirigent vertolken ze blazend, roffelend en strijkend een stel...

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, Fenomenale mix van orkest en theater Theaterparadijs - recensie 15 maart 2015

    “Orkest+theater = Orkater. Bij 'De terugkeer van Hans & Grietje' doet Orkater hun naam ook absolute eer aan. Daar waar een orkest normaal gesproken in de orkestbak zit of een strijkje achter op het podium staat, beweegt het 45 koppige Balletorkest zich de gehele voorstelling in diverse samenstellingen over het podium en spelen zij prachtige en functionele rollen.” “Ook de andere rollen, ...

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, Onvoorwaardelijke broer-zusliefde Theaterkrant 15 maart 2015

    Orkater is de samentrekking van orkest en theater. Prachtig hoe die twee ook samensmelten als de leden van het Balletorkest de hectiek van de stad verbeelden. Mozart spelen en druk heen en weer lopen tegelijk, ga er maar aanstaan. En dat zonder bladmuziek of dirigent. Decor- en kostuumontwerper Dieuweke van Reij maakt er een prachtig plaatjesboek van, dat zeker (150 kostuums!). Een staalkaart va...

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, Heks braadt Hans & Grietje in tv-kookshow NRC Handelsblad 12 maart 2015

    'Het geheim is dat we vanaf het begin als team werken - met de tekstschrijvers én het muzikale team.' 'We halen de klassieke muziek uit zijn clichématige associatiesfeer.'

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, 'Gigantische, prachtige klus' HDC media - interview 09 maart 2015

    "We kozen voor Hans & Grietje als basis omdat het een prachtig sprookje is. Mooi, maar soms ook heel naar, heel eng, wat het allemaal spannend maakt. We moeten er steeds ook hard om lachen, omdat het gewoon vaak heel erg grappig is."

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, Beethoven met hert en violen in de oude 'IT': het is lente NRC Handelsblad 09 maart 2015

    'Maar als je dan de musici van Het Balletorkest dapper zonder bladmuziek ziet spelen en acteren in de familievoorstelling Hans en Grietje bij Orkater'

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, Pepijn en Elise bij RTV NH - Lunchroom RTV Noord Holland 06 maart 2015

    Op vrijdag 6 april waren Pepijn Schoneveld en Elise Schaap te gast bij de Lunchroom van RTV NH. Zij vertellen over de voorstelling 'De terugkeer van Hans& Grietje' en laten het nummer Superlekker Sporten van Erik van der Horst uit de voorstelling horen. De uitzending is hier terug te luisteren: http://www.rtvnh.nl/gemist/radio/485 Het gesprek begint in het tweede uur op minuut 9:40.

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, Hans en Grietje op de barbecue Scènes - interview 09 februari 2015

    Erik van der Horst over de muziek: "Ik laat me inspireren door Mozart maar ook door De Huilende Rappers of blaasmuziek uit New Orleans. Je hoort van alles, van rock-'n-roll tot strijkers die pizzicato spelen." Dieuweke van Reij over het decor: "Ik heb nu zes grote panelen van vijf meter hoog die tezamen de stad vormen. Later transformeren ze tot tv-studio. Ik wil dat het publiek de changementen zi...

  •  Hof van haile, Interview met Leopold Witte en Geert Lageveen Theatermaker - interview 01 december 2014

    door Marian Buijs

  •  Alice in wonderland, "Bij het spelen ken ik geen diepe basisangst" De Telegraaf - interview 18 november 2014

    door Esther Kleuver

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, Naar welke voorstellingen en concerten kijkt u uit? De Agenda 12 november 2014

    'Bij Geert Lageveen en Leopold Witte is het altijd raak' - Pierre Bokma

  •  De terugkeer van Hans & Grietje, Balletorkest wil 'beste ter wereld' worden Noordhollands Dagblad 01 september 2014

  •  Amsterdammers, Dynamisch tijdsbeeld in Amsterdammers Toneelblog 20 juni 2014

  •  Amsterdammers, Confronterend en erg herkenbaar **** Volkskrant 12 juni 2014

  •  Amsterdammers, Denderen door drie decennia Amsterdam **** Parool 07 juni 2014

    "Orkaterveteranen Lageveen en Witte zijn zichtbaar in hun element: dit is hún feestje. Een feest waar de fanfare vrolijk door het toneelbeeld stampt en de verkleedkist altijd openstaat. Als Dritte im Bunde vult Ros hen met geestig spel mooi aan."

  •  Amsterdammers, Een stad in de schijnwerpers, een generatie op de hak **** Cutting Edge 05 juni 2014

  •  Kamp holland, Twee klebus tussen de militairen De Volkskrant - artikel 15 januari 2014

    Een artikel van Geert Lageveen en Leopold Witte over hun tijd in Kamp Holland, Afghanistan

  •  Doosje dia's, Op zoek naar adoptieouders met behulp van een doosje dia's Trouw - recensie 15 januari 2014

    door Anita Twaalfhoven ‘Geert Lageveen beweegt zich soepel over het toneel en neemt het publiek moeiteloos mee in zijn fantasieverhalen. Hij heeft zoveel schwung dat je aan zijn lippen hangt. Soms is het een onemanshow die de rol van de musici doet verbleken. Een minpuntje met verzachtende omstandigheden.’

  •  Breaking the news, Hyper hype De Groene Amsterdammer - recensie 13 maart 2012

    door Loek Zonneveld

  •  Breaking the news, Orkater neemt media mooi in de maling De Stentor - recensie 09 februari 2012

    door Marion Groenewoud ‘Geleidelijk ontwikkelt zich een sterk, dramatisch verhaal.’   ‘Het stuk krijgt extra lading door de muzikanten van Susies Haarlok (…) Hun muzikale collages onderstrepen subtiel de hectische en hyperige taferelen op de studiovloer.’

  •  Breaking the news, Blik op hijgerige tijdsgeest Het Parool - recensie 01 februari 2012

    door Joukje Akveld ‘In Breaking the news is niets wat het lijkt te zijn. Theatermakers Witte en Lageveen toveren steeds verrassingen uit de hoge hoed, vet aangezet en voorzien van thrillerachtige suspense.' 'Kritisch entertainment, dat een blik biedt in de weinig fraaie keuken van nieuwsjagende televisie. Orkater trapt de tijdgeest hard op zijn staart.’

  •  Breaking the news, Jacht op de kijkcijfers **** De Telegraaf - recensie 30 januari 2012

    door Esther Kleuver "Breaking the news schetst niet alleen een ontluisterend beeld van de (televisie)journalistiek. Met veel vaart, humor en muziek wordt de smet van het populisme op de hele samenleving pijnlijk duidelijk."

  •  Breaking the news, Rusteloze jacht op een spectaculaire invalshoek ● ● ● NRC Handelsblad - recensie 30 januari 2012

    'In zijn totaliteit is Breaking the News toch vooral een aanklacht tegen de manier waarop belangrijke en serieuze vraagstukken worden vermorzeld en vermalen totdat er voer voor een amusementsindustrie overblijft, en alles van betekenis opgaat in de waan van de dag.'

  •  Breaking the news, Wie heeft er baat bij het nieuws? NRC Handelsblad - interview 26 januari 2012

    door Herien Wensink ‘Het is bizar dat een journalist niet gewoon alles kan vragen.’

  •  237 redenen voor seks, 'Al die hulp, geweldig, dat kan alleen in de Hoeksche Waard' Havenloods Het Kompasvrijdag - artikel 05 augustus 2011

    “Marianne heeft de brand van dichtbij meegemaakt. ‘Hans zou me in de kiosk bij de pont op komen halen, maar hij bleef maar weg. Toen zag ik de rookpluimen en begreep dat het niet goed ging bij de Herberg’ Er komt voor de Herberg een special Benefietconcert” (Conno Bochoven, Havenloods Het Kompasvrijdag)

  •  237 redenen voor seks, Hartfalen fataal, de seks stemt vrolijk Haarlemsch Dagblad - recensie 30 mei 2011

    “Het komt allemaal omdat wij  in een complexe maatschappij leven, terwijl de mannenhersens nog reageren op een willekeurig aantrekkelijk stukje bloot als die van een holenmens.” “Vrolijkstemmende, knap gemaakte voorstelling”  (Margriet Prinssen, Haarlemsch Dagblad)

  •  237 redenen voor seks, Praten over lust in intieme setting Elsevier - recensie 14 mei 2011

    “Leopold Witte en Geert Lageveen tillen het stuk uit boven de anekdotes. Ze praten openhartig over lust, alles met een komische twist. Gedurft, hilarisch en zeker niet plat.” (Irene Start, Elsevier)

  •  237 redenen voor seks, Seks in alle soorten en maten ● ● ● ● NRC Next - recensie 13 mei 2011

      "Er valt veel te lachen in deze voorstelling, die toch nergens irritant koddig wordt" "de acteurs schuwen de schaduwzijde van seks niet (…) Toch blijft alles licht. En relevant." "Seks is geen eenvoudig onderwerp om over te schrijven en te spreken – mede daarom is dit een uitstekende voorstelling" (Raymond van den Boogaard, NRC Next ● ● ● ●)

  •  237 redenen voor seks, Seks in alle soorten en maten ● ● ● ● NRC - recensie 10 mei 2011

    "Er valt veel te lachen in deze voorstelling, die toch nergens irritant koddig wordt" "de acteurs schuwen de schaduwzijde van seks niet (…) Toch blijft alles licht. En relevant." "Seks is geen eenvoudig onderwerp om over te schrijven en te spreken – mede daarom is dit een uitstekende voorstelling" (Raymond van den Boogaard, NRC ● ● ● ● )

  •  237 redenen voor seks, Lichtvoetig gebabbel over seks **** Het Parool - recensie 09 mei 2011

      "Lageveen en Witte geven zich bloot, hoewel op zo’n geraffineerde manier dat onduidelijk blijft of ze intieme confessies doen of hun verbeelding laten spreken." "De genoeglijke wijze waarop deze heren over seks babbelen levert een een amusant theateruurtje op." "Fraaie anekdotes passeren de revue, terwijl het tweetal op de pick-up nostalgische plaatjes draait." (Joukje Akveld, Het Parool * * ...

  •  237 redenen voor seks, Vijftigplussers over seks en falende harten bij Orkater De Volkskrant - recensie 09 mei 2011

      "De heren presenteren hun verhaal met veel flair." "Verrassende anekdotes." "Sterk is Lageveens verbeelding van een man die hysterisch zijn pik achterna loopt in een supermarkt." (Vincent Kouters, Volkskrant  * * * *)  

  •  237 redenen voor seks, 'Seks is nog steeds een taboe' Het Parool - artikel 27 april 2011

    “Een Amerikaanse studie naar beweegredenen voor mensen om seks te hebben. Lageveen: dat getal interesseerde me. Bij beide kwam tijdens de gesprekken de broeierige jongenskamer van medio jaren zeventig weer helemaal tot leven.” (Martin Hendriksma, Het Parool)

  •  Alice in wonderland, Zonder de hertogin, maar met het konijn Het Parool - recensie 25 mei 2010

    door Joukje Akveld

  •  Alice in wonderland, Alice komt onstuitbaar en meeslepend uit de kast ***** Dagblad van het noorden - recensie 25 mei 2010

    door Jacques J. d'Ancona

  •  Alice in wonderland, Geschift theaterstuk over Alice **** De Volkskrant - recensie 19 mei 2010

    door Annette Embrechts

  •  Alice in wonderland, Alice slaat zich dapper door haar muzikale verbinding Trouw - recensie 19 mei 2010

    door Anita Twaalfhoven

  •  Alice in wonderland, 'Alice' haalt klassiek uit de kast Haarlemsch Dagblad - recensie 19 mei 2010

    door Paula Zuidhof

  •  Alice in wonderland, 'Dit is zo leuk, dit gun je iedereen' Noordhollands Dagblad - interview 19 mei 2010

    door Hans Visser

  •  Alice in wonderland, Op avontuur met 'Alice in wonderland' Haarlemsch Dagblad - artikel 19 mei 2010

    door Winand van de Kamp

  •  Alice in wonderland, Kort en krachtig Tjitske Reidinga Margriet - interview 18 mei 2010

    door Ineke van Lier

  •  Alice in wonderland, Alice bleef maar doorgroeien NRC Next - interview 17 mei 2010

    door Wilfred Takken

  •  Alice in wonderland, Tjitske Reidinga als Alice in Wonderland Holland Symfonia - interview 16 mei 2010

    door Antoinette van Hoorn "Voor mijzelf is het ook een compleet nieuw iets. Heel spannend! Volgens mij wordt het meer 'Alice in Muziekland' dan 'Alice in Wonderland' " - Tjitske Reidinga    

  •  Alice in wonderland, Leopold Witte en Geert Lageveen over Alice in Wonderland Antoinette van Hoorn - interview 16 mei 2010

      “We hebben zelf kinderen dus we vinden het ongelooflijk fijn om iets te maken waar kinderen enthousiast over zijn” -  Leopold Witte    

  •  Alice in wonderland, Muzikale variant 'Alice in wonderland' NRC - interview 14 mei 2010

    door Wilfred Takken

  •  Alice in wonderland, Tjitske in Wonderland Elegance - interview 03 mei 2010

  •  Vi