SPELER

Dagmar Slagmolen

WERKTE MEE AAN:

BEELD

Dagmar Slagmolen

  • Nichon Glerum
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • René den Engelsman
  • Moon Saris
  • Nichon Glerum
  • Nichon Glerum
  • Ben van Duin
  • Nichon Glerum
  • René den Engelsman
  • Moon Saris
  • Ben van Duin
  • Nichon Glerum
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Moon Saris
  • Nichon Glerum
  • Nichon Glerum
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • René den Engelsman
  • Nichon Glerum
  • Nichon Glerum
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • René den Engelsman
  • Moon Saris
  • Nichon Glerum

NIEUWS

IN DE PERS

Dagmar Slagmolen

  •  Lost Tango, Dansen op weemoed ⭐️⭐️⭐️⭐️ De Telegraaf - recensie 30 september 2019

    "Tangomuziek, dans en poëtische teksten vormen de ingrediënten van deze familietragedie en zuigen je vanaf minuut één in een melancholische sfeer waar je niet gemakkelijk weer uitkomt."  "Verrassend is ook hoe actrice Meral Polat zo geweldig thuis blijkt in het zingen van tango-repetoire. Ze draagt de voorstelling in alle opzichten."

  •  Lost Tango, Verjaardagsfeest met hartverscheurend mooie tango Theaterkrant - recensie 11 september 2019

    "Want zoals je nepparels van echte kan onderscheiden door ze tegen elkaar te wrijven (echte parels zijn niet glad), zo schuren alle elementen van het verhaal van Lost Tango. Het is een intense familietragedie, een drama over persoonlijke keuzes én een geschiedenis van de tango ineen." "Het verrassendste cadeau komt misschien wel van Meral Polat. Maar dat ze zo hartverscheurend mooi en diep doorl...

  •  Lost Tango, 3 vragen aan.. actrice Dagmar Slagmolen Flair - interview 20 augustus 2019

    Dagmar Slagmolen: "Ik speel Anna, die het schip is ontvlucht en de wijde wereld in trok. Ze timmerde flink aan de weg, maar dat heeft zijn tol geëist. Ze is totaal opgebrand. Het is een komische, heel fysieke rol."

  •  Lost Tango, Interview met Meral & Dagmar bij Opium op Oerol NPO Radio 4 - interview 24 juni 2019

    Luister hier het hele interview.

  •  Lost Tango, Oerol: Lost Tango sleept publiek mee in verrukkelijk drama Theaterparadijs - interview 24 juni 2019

    "Meeslepende zang, ontroerend spel, een huilende bandoneon, wiegend in een swingend septet en fijn strakke dans, Lost Tango heeft het allemaal. Het is daarmee een van de parels van Oerol 2019. En het goede nieuws is dat Via Berlin, Orkater, het Ragazze Kwartet, Meral Polat en Carel Kraayenhof met deze voorstelling door heel Nederland zullen toeren." "Meral Polat is de kers op deze taart; haar ‘M...

  •  Lost Tango, Locatietheater op Oerol Het Parool - recensie 21 juni 2019

    Meeslepende tangomuziek wordt meesterlijk geïntegreerd in het verhaal, dat Ria Marks fijnzinnig regisseerde. Fraai staat de productie in een zandafgraving, met verschoten stoelen en een wenteltrap (decor Michiel Voet). Een terechte hit, in het najaar in de theaters. Lees hier de hele recensie.

  •  Lost Tango, "Deze voorstelling over een muzikale familie op een zowel letterlijk als figuurlijk zinkend cruiseschip, verdient vijf sterren." ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Trouw - recensie 21 juni 2019

    "Met ijzersterk spel, oude én nieuwe tangomuziek en haast poëtische teksten als ‘alles is draaglijk, als je je telefoon maar kunt betalen’, verdient deze voorstelling over een muzikale familie op een zowel letterlijk als figuurlijk zinkend cruiseschip vijf sterren." Lees hier de hele recensie.

  •  Lost Tango, Daar hoef je geen Maxima voor te heten Dagblad van het Noorden - recensie 20 juni 2019

    “Sla uw slag, want dit is één van de hoogtepunten van Oerol.” “Lost Tango is prachtig. Vol melancholie en vergankelijkheid, maar ook humoristisch, met scherpe teksten van Sophie Kassies.” “Denk erbij dat dit in een duinkom speelt, fantaseer even de prachtige tangoklanken van het trio en het kwartet en je weet waarom mensen naar Oerol gaan.”    

  •  Lost Tango, Oerol is vol duistere toekomstvisioenen De Volkskrant - recensie 20 juni 2019

    “Spel, zang, dans en muziek (nieuwe & oude tango) smelten stijlvol samen tot warmbloedige voorstelling.” “Met weergaloos slotlied van Polat, en zinnetjes die beklijven: ‘De tango is een schipbreuk van de tijd’.”

  •  Lost Tango, Schipbreuk en slagzij in de tijd Leeuwarder Courant - recensie 20 juni 2019

    “De leden van het Ragazze Quartet, aangevuld met het tangotrio van Carel Kraayenhof (Papa Tango) geven perfect de lugubere geluiden weer van vergane glorie.” “Van de elf mensen op het podium, spreken alleen Anna (Dagmar Slagmolen) en Clara (Meral Polat). De anderen communiceren met hun instrumenten: Blanca (Rosa Arnold) met haar viool, Kraayenhof met zijn bandoneon. Daarmee imiteren ze boven...

  •  Comfortzone, Via Berlin, muziek met een verhaal Scenes - interview 30 september 2015

    Dagmar Slagmolen: 'Wij maken actuele voorstellingen over wat ons raakt. Niet door antwoorden te geven, maar juist door vragen te stellen en onderwerpen universeel te maken.' 'De vrouwen projecteren hun eigen vooroordelen, angsten, lusten en hoop op de vreemdeling, maar worden uiteindelijk gruwelijk met zichzelf geconfronteerd. '

  •  Masote's Dream, Masote's Dream: Director Dagmar Slagmolen speaks on Soweto Theatre South Africa - interview 23 september 2015

    Interview met regiseur Dagmar Slagmolen over de voorstelling Masote's Dream in Zuid Afrika.  Lees verder

  •  Comfortzone, Dramatiek in Fort Europa Haarlems dagblad - interview 15 september 2015

    Dagmar Slagmolen: "We zien Comfortzone als pleidooi voor een waar contact met de medemens. Dat lijkt steeds moeilijker te worden in een wereld die steeds minder grenzen kent waarin iedereen voortduren overal naar toe reist"    

  •  Comfortzone, Vier keer theater over vluchtelingen NRC, artikel 10 september 2015

    Dagmar Slagmolen: "De verbeeldingskracht als manier om je in te leven in de ander. Hoe moeilijk dat is zie je met dit onderwerp."

  •  Comfortzone, Via Berlin en Raqazze Quartet bij Uitmarkt Live 01 september 2015

    Dagmar Slagmolen en Raqazze Quartet vertellen over Comfortzone bij Uitmarkt live van de NTR. 

  •  Comfortzone, Aansprekend en ontroerend muziektheater De Meervaart, interview 01 september 2015

    'In de manier waarop Via Berlin muziektheater maakt zijn tekst en muziek onlosmakelijk met elkaar verbonden. Beide middelen worden gebruikt om het verhaal te vertellen.' Rosa Arnold: 'De samenwerking met Adriaansz is spannend, want in zijn werk zoekt hij naar subtiele klanken in de ruimte, combineert hij akoestische muziek met elektronica en is er zowel muziek van het strijkensemble als slagwerk t...

  •  Masote's Dream, Masote's Dream aankondiging 14 juli 2015

  •  Masote's Dream, Musical theatre that is true to life Cue - review 11 juli 2015

    "This Dutch co-production skifully portrays the nuances of life under apartheid without shoving it in your face."  "The complete creative control given to Slagmolen does this celebration of Masote's life justice." 

  •  Masote's Dream, True life story hits stage aankondiging 10 juli 2015

  •  Masote's Dream, Masote's Dream staged in Welkom Medianews - aankondiging 10 juli 2015

  •  Dead End, Scherpe maatschappijkritiek en sterke composities in 'Dead End' Friesch Dagblad - recensie 19 juni 2015

    "Een scherpe en geslaagde kritiek op het vreemdelingenbeleid, waarin de reis die vluchtelingen afleggen met rake metaforen wordt verbeeld." "Dead End bestaat uit veek van deze sterke beelden: van kleding die door de wind tegen het hek blijft plakken, van de spierwitte grenspost die een bedreigende afbakening vormt, en van de vluchteling die zo nu en dan op een van de hekken klimt om een nieuw hoo...

  •  Dead End, DEAD END op de Friese omroep Omrop Fryslân - uitzending 18 juni 2015

    De Friese omroep kwam langs op Oerol en bezocht daar onder andere Dead End. Bekijk hier de gehele uitzending (Dead End vanaf  13:40).    

  •  Dead End, Jager en opgejaagde komen lijnrecht tegenover elkaar **** Theaterkrant - recensie 18 juni 2015

    "Dead End is meer dan een mooi muzikaal en beeldend portret. Het is een voorstelling over xenofobie, het doet denken aan hedendaagse asielbeleidkwesties of vluchtelingen die met gevaar voor eigen leven op een boot de overtocht naar Europa maken. Het is hoogst actueel, gegoten in theatrale en muzikale esthetiek" Lees hier de volledige recensie op Theaterkrant.nl

  •  Dead End, Wie het zelf heeft meegemaakt, lacht het hardst Oerolkrant - interview 16 juni 2015

    "Grootse problemen waar we geen oplossing voor hebben kunnen we misschien niet oplossen met theater, maar wel bespreken. Verandering begint met bewustzijn, en na onze voorstelling heb je op zijn minst een uur lang stilgestaan bij het leven van een illegaal. Dat is altijd nog langer dan tijdens je cappuccino bij de krant."

  •  Dead End, Vluchteling vecht met slagwerkbeamte in Dead End van Via Berlin **** Scènes - recensie 16 juni 2015

    "We weten met de nog altijd toenemende stroom vluchtelingen dat mensen van alles ondernemen om in Fort Europa te geraken. Deze man, gespeeld door Gerindo Kartadinata, neemt alle barrières." "Pruiksma, nooit vies van een beetje theatraliteit als hij musiceert, is hier als een vis in het water." "Het spel, de wanhoop en de verbetenheid van de vluchteling op deze weidse vlakte maken dat je je als to...

  •  Ragazze Kwartet schittert op de parade Cultuurpodiumonline 31 juli 2014

    "De klassieke dames laten zich ook in deze voorstelling niet kennen. Gekleed in onflatteuze felgele stretchpakjes stampen ze, briesen ze, rukken ze met instrumenten in de hand op en nemen het publiek mee in opzwepende ritmes. Violen en cello hangen soms even aan de wand, tijdelijk plaatsmakend voor ritmische instrumenten of voor stil spel." Lees hier de volledige recensie

  •  Foodlifecrisis, Ragazze Kwartet schittert op de Parade Cultuurpodiumonline - recensie 31 juli 2014

    De vier strijkers van het Ragazze Kwartet gaan op het podium musicerend, acterend en dansend de strijd aan met elkaar en met drummer Remco Menting en topsopraan Nora Fisher. Lees de recensie

  •  Foodlifecrisis, Meeslepende muziek van het Ragazze Kwartet *** Theaterkrant - recensie 27 juli 2014

    De composities worden met een aanstekelijk enthousiasme en precisie uitgevoerd door de musici die ook a capella van wanten weten. Er is een opvallende rol weggelegd voor de percussionist die zich met een tamelijk ongebruikelijk instrumentarium in de strijd mengt, waaronder een messenset en een snijplank voor een opwindend snel geslagen ritme en een kliko als bass drum. - See more at: http://www...

  •  Vanaf nu heet je pjotr, Vanaf nu heet je Pjotr door Via Berlin i.s.m. Ragazze Kwartet Cultuurpodiumonline.nl 23 juni 2011

    "Dit jaar komen Dagmar Slagmolen en Rosa Arnold wederom met een pareltje van een voorstelling" "'Vanaf nu heet je Pjotr' is een aangrijpende voorstelling met een universeel thema waarin muziek en tekst elkaar prachtig versterken." "Nadat de laatste klanken in het bos zijn verstomd zit menigeen op de tribune met een brok in de keel. Wat een kwaliteit bij deze jonge mensen!" (Mieke Kreunen, Cultuur...

  •  Vanaf nu heet je pjotr, Mooi spelen in de regen De Volkskrant - recensie 20 juni 2011

    "Een poëtische voorstelling" (Vincent Kouters, De Volkskrant)

  •  Een mond vol zand, 'Ik heb niet zoveel zitvlees' Gelderlander - recensie 03 februari 2011

    door Jennifer Faasen

  •  Een mond vol zand, Hit van Oerolfestival vier dagen in Kootwijk Gelderlander - aankondiging 07 januari 2011

  •  Een mond vol zand, 'Vertellende' muziek in de Afghaanse woestijn Noordhollands Dagblad - recensie 13 december 2010

    door Ton de Lange

  •  Een mond vol zand, Orkater ontroert met 'mond vol zand' Flevopost Lelystad - recensie 01 december 2010

  •  Een mond vol zand, Dreigende sfeer in 'Een mond vol zand' Noordhollands Dagblad - recensie 21 september 2009

    door Faralda Houthuijsen

  •  Een mond vol zand, Toneel in Witte Theater Haarlems Weekblad - aankondiging 16 september 2009

  •  Een mond vol zand, 'Een mond vol zand' heeft duinpan als locatie niet nodig Leidsch Dagblad - recensie 12 september 2009

    door Margriet Prinssen