SPELER

Ariane Schluter

WERKTE MEE AAN:

BEELD

Ariane Schluter

  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin
  • Ben van Duin

IN DE PERS

Ariane Schluter

  •  Ultimo, Ultimo houdt publiek anderhalf uur geboeid op puntje van de stoel Algemeen Dagblad Groene Hart - recensie 05 november 2009

    door Nico Heemelaar "Franssen en Schluter laten het publiek op het puntje van de stoel zitten." "Muzikant Haralrd Austbo weet met cello en stem een heel combo neer te zetten. Ofwel hoe minimalistisch muziektheater heel groots kan uitpakken."

  •  Ultimo, Krachtmeting op een houten racebaan 8Weekly - recensie 23 september 2009

    door Mieke Zijlmans ‘De man en de vrouw bezetten ieder hun eigen uiteinde van een kolossaal houten decor. Een decor dat een racebaan vol bochten voorstelt, van het type waarmee kinderen spelen. In de bochten van die racebaan vertellen Porgy Franssen en Ariane Schluter Schlüter samen een fantastisch en meeslepend verhaal. ‘    

  •  Ultimo, Ultimo verslaafd aan scheuren en bochten ● ● ● ● NRC Handelsblad - recensie 21 september 2009

    door Kester Freriks "Regisseur en bewerker Dirk Groeneveld doet hiermee een verregaande en tegelijk meer dan boeiende ingreep in de oorspronkelijke tekst." "Ariane Schluter vertolkt de prinses van jong onstuimig tot een dame in lange, zwarte mantel. Prachtig zijn de bijna muzikale variaties in haar speelstijl van licht naar donker en weemoedig." "Franssen beschrijft meesterlijk hoe raceauto's ov...

  •  Ultimo, Onweerstaanbaar erotisch geflirt met toneel en literatuur Trouw - recensie 21 september 2009

    door Hanny Alkema "Wonderlijk en wonderschoon in de voorstelling is de klank van harmonie, die de metafoor van het onbestendige leven een onverwacht milde dimensie geeft. Het wordt daarmee een ode aan de fantasie."   "Het klinkt door in de muziek (David Dramm) en de zwierige, met geestige dissonanten verrijkte cellotonen van Harald Austbo."   "Parelende concentratie die uitgroeit tot een onweers...

  •  Ultimo, Ultimo is delicate liefdesverklaring **** De Telegraaf - recensie 21 september 2009

    door Annet de Jong "Spannende dialogen zijn het, en de voortreffelijke acteurs zorgen ervoor dat je telkens op het puntje van je stoel zit."

  •  Ultimo, Rasvertellers Schluter en Franssen redden statisch stuk *** De Volkskrant - recensie 21 september 2009

    door Vincent Kouters "Schluter en Franssen zijn rasvertellers, die een zin vleugels kunnen geven."

  •  Ultimo, Orkater weet hoe geil een lekkere bocht kan zijn Cultureel Persbureau - recensie 20 september 2009

    door Wijbrand Schaap "De ingehouden maar altijd op het randje van bravoure balancerende stijl van Franssen past goed bij het werk van de Itliaan, wiens boeken ook heen en weer schieten tussen kleine schetsjes en grootse vergezichten." "het is een buitengewoon innemende voorstelling geworden. Schluter kan dat: heel gewoon blijven, subtiel schakelen tussen aards en berheven, en tussen jezelf zijn en...

  •  Wees ons genadig, Satanisch poken in discussievuur Algemeen Dagblad - recensie 03 april 2007

    door Eric van der Velden ‘De muze (heerlijk droogkomisch vertolkt door zijn eigen acteermuze Ariane Schluter) blijkt vooral zelf bewonderd te willen worden.’  ‘[…]ook haar drie aanbidders vallen even genadeloos als humorvol door de mand: lui, zelfgenoegzaam, pathetisch, opportunistisch, en ook nog eens impotent. Laat dat maar aan Pierre Bokma, Aat Ceelen en het hier onbekende Vlaamse tale...

  •  Wees ons genadig, Dingen naar de liefde van de muze Trouw - recensie 03 april 2007

    door Rinske Wels ‘Als Julius is hij (Pierre Bokma, red.) dan weer wanhopig, dan weer nederig - hij kan zo mooi deemoedig kijken! - dan weer lyrisch en opgewonden. Zijn timing is griezelig goed en de Van Warmerdam-taal rolt met het grootse gemak van zijn lippen.’  'Wees ons genadig is een nieuwe parel in het oeuvre van Van Warmerdam.’   

  •  Wees ons genadig, Vernuftig en boosaardig stripverhaal De Volkskrant - recensie 02 april 2007

    door Hein Janssen ‘In deze even verrukkelijke als boosaardige komedie laat Van Warmerdam drie kunstenaars de strijd aangaan met hun muze, hun inspiratiebron, de Vrouw.’  ‘In een aantal korte, strakke scènes, ontdaan van elke overdaad en ruis, en geschreven in kale, klare taal, ontrolt zich een vernuftig stripverhaal in het theater.’  '’Ik wil leven met een man die iets moois kan maken...

  •  Wees ons genadig, Meesterwerkje van Van Warmerdam Het Parool - recensie 02 april 2007

    door Wijbrand Schaap ‘Na hits als Adel Blank en De verschrikkelijke moeder is Wees ons genadig opnieuw prachtig, licht absurd en een tikkeltje surrealistisch maar vooral enorm leuk’.  ‘Wees ons genadig is een prachtig miniatuurtje’.  ‘Navertellen is geen doen bij een stuk van Van Warmerdam: zijn grootste kracht ligt in de verbeelding en niet zozeer in de verhaallijn’.  ‘Hoe regiss...

  •  Wees ons genadig, Kunstenaars in opstand tegen genadeloze muze ● ● ● NRC - recensie 02 april 2007

    door Wilfred Takken ’Van Warmerdam goot deze gedachte in een heldere, eenvoudige vertelling vol sprookjeselementen: de jonkvrouw die drie ridders op de proef stelt. Zijn bijna abstracte personages zwerven door een abstracte wereld. Hun dialogen zijn kaal, direct en zeer geestig.’  ‘Oudgedienden Schluter, Ceelen, Bokma en nieuwkomer Degand beheersen de harde, stellige toon en hoekige timing ...

  •  Wees ons genadig, Tragikomische strijd der seksen De Pers - recensie 02 februari 2007

    door Floor van Dijck

  •  De dienstmeid zerline, Schluters schitterende Zerline Theater centraal - recensie 06 november 2006

    door Lieke Jordens

  •  De dienstmeid zerline, Prachtige ode aan de dienstmeid Zerline Haarlems Dagblad - recensie 20 oktober 2006

    door Margriet Prinssen

  •  De dienstmeid zerline, Schluters geraffineerde dubbelspel Trouw - recensie 20 oktober 2006

    door Hanny Alkema

  •  De dienstmeid zerline, Ariane Schluter speelt als Zerline eredivisie De Volkskrant - recensie 20 oktober 2006

    door Hein Janssen

  •  De dienstmeid zerline, Gedoemd tot het zondige duister NRC - recensie 19 oktober 2006

    door Kester Freriks