Distel is dood. Hij stapte er zelf uit en niemand weet precies waarom. Er was geen briefje, geen verondersteld motief. Precies twee jaar later komt de familie weer bij elkaar en komen de verhoudingen op scherp te staan.

Semper: “Duizend keer heb ik eraan gedacht. Heb ik geprobeerd me voor te stellen hoe het is. De laatste ogenblikken”

Colt: Duizend? “Nee broer – misschien heb je er één of twee of desnoods tien keer aan gedacht, maar daarna heb je het laten rusten en ben je met je eigen leven verder gegaan. Doe niet alsof je gevoeliger bent dan ik”

Roald van Oosten & band maken voor Distel een dansbare dodenmis – waarin hoekige ritmes zich mengen met koorzang. Loops van retro-elektronica waaieren losjes door melancholieke songs. Samen met bandleden Bart Hoevenaars, David Corel en Bo Koek geeft Roald zo vorm aan een spannende folk-noir soundtrack.

Michiel de Regt won in 2007 de Ton Lutz prijs. Sindsdien maakte hij bij Toneelschuurproducties spraakmakende voorstellingen waaronder o.a.Antigone, Wreed en Teder en Wachten op de Barbaren. De Regt regisseerde eerder voor Orkater Op de Bodem en de succesvoorstellingen 237 redenen voor Seks en Lutine. Vanaf heden is De Regt als vaste maker verbonden aan Orkater.

Roald van Oosten is voormalig frontman van Caesar. Van 1995 tot 2006 geldt deze Amsterdamse band in het indierockcircuit als een van de grootste. Tijdens een sabbatical begint Van Oosten het folk noir-project Ghosttrucker. In de tussentijd legt hij zich toe op muziekproductie voor andere bands en componeert voor theater, documentaires en film. Roald werkt in 2012 in Londen bij het Royal Court Theatre. Ook maakt hij geluidsontwerpen voor diverse theatergroepen, waaronder ’t Barre Land en het Ro theater / Marjolijn van Heemstra.

première 17 mei 2016, Schouwburg Haarlem
tournee 6 mei t/m 29 oktober 2016

Foto's & Video's

Magazine

Reacties

Meer van de makers